ارتباط خانوادگی بازیگر اصلی «کلاه پهلوی» با دوبلور مشهور ایرانی

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

سریال «کلاه پهلوی» در حالی سومین هفته نمایش اش در تلویزیون را پشت سر گذاشت که فارغ از طراحی صحنه دقیق کار و البته هزینه های فراوانی که برای فیلمبرداری در فرانسه انجام شده است این بازی بازیگر اصلی فیلم امیرعلی دانایی در نقش «فرخ» است که به شدت جلب توجه می کند. امیرعلی دانایی که پیش از بازیگری سالها در عرصه مدلینگ فعالیت داشته پیش از این در یک کار سینمایی به نام «سه درجه تب» هم ایفای نقش کرده بود اما کنترل دقیق ضیاءالدین دری و هدایت صحیح وی در برابر دوربین سبب ساز آن شده که جلوه ای ویژه از توانایی این بازیگر جوان به مخاطب ارائه شود. دانایی برخلاف بسیاری از بازیگران ایرانی یک ویژگی به شدت مثبت دارد و آن هم صدایی خاص و منحصرفرد است؛ صدایی که سبب شده برخلاف بیشتر بازیگران «کلاه پهلوی» که صدایشان دوبله شده، دانایی با صدای خودش در برابر دوربین ایفای نقش کند. دانایی در گپ کوتاهی که با شبکه ایران داشته درباره همکاری با دری و همچنین دلیل پختگی صدای خود سخن گفته است. بخشهایی از گفته های دانایی را در ادامه می خوانید:

بازی کردن در «کلاه پهلوی» افتخار بود

این روزها فقط و فقط استراحت می کنم و حاصل کارم در «کلاه پهلوی» را نظاره می کنم. سعی می کنم تا رسیدن سریال به نیمه هایش از اظهارنظر مفصل درباره این سریال صرفنظر کنم اما همین قدر بگویم که تجربه همکاری با ضیاء الدین دری بی نظیر بود. بازی کردن برای ایشان در تک تک پلانها افتخار بود و از ایشان بسیار آموختم.

امیرعلی دانایی(وسط) در نمایی از «کلاه پهلوی»

حضورم در «سه درجه تب» اشتباه بود

من پیش از «کلاه پهلوی» تنها در یک فیلم سینمایی یعنی «سه درجه تب» ایفای نقش کرده بودم که آن حضور هم اشتباه بود؛ اشتباه به این دلیل که نگرشی که به این کار داشتم کاملا متفاوت بود از چیزی که پیش بینی می کردم و انتظار داشتم حاصل کار به مراتب بهتر شود. البته این را هم بگویم که فیلم قبلی حمیدرضا صلاحمند به مراتب اثر بهتری در جلب مخاطب بود و برای همین من فکر می کردم که «سه درجه تب» هم کیفیتی به مراتب بهتر داشته باشد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و کلیت کار طوری پیش رفت که واقعا از حاصل کار ناخرسند شدم. برای همین بود که بعد از این فیلم تصمیم گرفتم با وسواس بیشتری جلوی دوربین بروم.

منوچهر اسماعیلی شوهرخاله من است

تحصلات من در رشته مهندسی صنایع است اما از کودکی در فضای دوبله قرار داشتم به خصوص که استاد منوچهر اسماعیلی شوهرخاله من هستند و برای همین از همان سالهای بچگی به دوبله علاقمند شده و در کنار ایشان راه و روش پرورش صدا و بعد از آن چگونگی استفاده درست از صدایم را آموختم. اگر می بینید که در «کلاه پهلوی» جزو معدود بازیگرانی هستم که به جای خودم حرف زده ام به خاطر همین آموزشهایی است که طی سالیان فراوان به وجود آمده.

شبکه ایران

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر یکشنبه ۹ مهر  مشاهده : ۵۹   | بازدید از صفحه اول


سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.