ارتباط شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد مقاومتی/ اجرای طرح کلان “رمز”

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی نژاد نوری در همایش هم اندیشی توسعه فناوریهای پایه شبکه ملی اطلاعات که امروز یکشنبه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، استقلال رای کشور را در مقابل جنگ اقتصادی را لازمه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: اتخاذ تدابیری برای بهره گیری از علم و فناوری بومی در کشور می تواند این نظریه را کاربردی کند؛ براین اساس نقش شبکه ملی اطلاعات بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر حمایت از شرکتهای دانش بنیان عرصه علم و فناوری در عملیاتی شدن پروژه ملی شبکه اطلاعات گفت: این سیاست نه تنها برای دوره تحریم بلکه باید برای درازمدت به کار گرفته شود تا بتوان نقش اساسی شرکتهای دانش بنیان را در توسعه اقتصادی کشور مشاهده کرد.

وی تکیه بر علم و فناوری بومی را در بکارگیری فناوریهای پیشرفته ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: طرح های کلان ملی و بهره گیری از ظرفیتهای علمی فناوری کشور فاکتور مشترک اقتصاد رقابتی و اقتصاد مقاومتی است.

مهدی نژاد با اشاره به ۳۸ طرح کلان ملی تصویب شده در شورایعالی علوم تحقیقات و فناوری – عتف- و اعلام افزوده شدن “طرح رمز” در حوزه فناوری اطلاعات به این طرحها براساس مصوبه شورایعالی عتف گفت: هدف از تعریف این پروژه ها انسجام در طرح های کلان ملی و علمی کشور و عملیاتی شدن نقشه جامع علمی کشور است. در این راستا طرح شبکه ملی اطلاعات نیز که با حمایت مادی و معنوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است فضای علمی و تولیدات علمی کشور را ارتقا خواهد داد.

معاون وزیر علوم با اشاره به ارتباط طرح ملی شبکه اطلاعات با شرکتهای دانش بنیان نیز گفت: طرحهای کلان ملی پشتوانه ای عظیم برای ذخیره سازی یافته های پژوهشی است که در این راستا تولیدات علمی و یافته پژوهشی شرکتهای دانش بنیان می تواند تجاری سازی شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.