ارتباط قوی القاعده با مقامات آمریکایی

یک کارشناس مصری تأکید کرد عناصر القاعده ارتباطات قویی با مقامات آمریکایی دارند

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، علی ابوالخیر درباره تلاش آمریکا و عربستان سعودی برای اعزام عناصر مسلح القاعده از یمن به سوریه گفت: معمولا گروه القاعده برای فعالیت های خود به دنبال مکان هایی که در آن تنش و فتنه وجود دارد و تلاش می کند این فتنه را گسترش دهد. از زمانی که نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۰۳ عراق را اشغال کردند عناصر القاعده وارد این کشور شدند و فتنه گسترده ای را در عراق ایجاد کردند که هزینه های زیادی بر ملت این کشور تحمیل کرد. پس از انقلاب بیست و پنجم ژانویه مصر، عناصر القاعده وارد شبه جزیره سینا شد.

عناصر وابسته به القاعده دارای عقایدی هستند که هر فردی را که دیدگاه سلفی افراطی نداشته باشد رد می کنند و جنایت های خود را در مصر و سوریه مرتکب می شوند. اخوان المسلمین سوریه و گروه های افراطی دارای عقاید واحدی هستند و فعالیت های القاعده در این کشور مسئله ای طبیعی است.

وی افزود: عناصر القاعده ارتباطات قویی با علمای وهابی در عربستان سعودی دارند. این علمای وهابی بودند که کشتار شهروندان عراقی و از بین بردن زیرساخت های این کشور را از سوی عناصر القاعده مباح اعلام کردند. همین علمای وهابی در عربستان،مصر و قطر از اقدامات القاعده در سوریه حمایت می کنند. هدف القاعده در سوریه از بین بردن نظام سوریه است چرا که این نظام در چارچوب محور مقاومت در منطقه قرار دارد و سرنگونی نظام سوریه به معنای از بین رفتن ایده مقاومت در منطقه است. عناصر القاعده مدهی هستند با آمریکایی ها می جنگند ولی در حقیقت مسلمانان سنی و شیعه را کشتار کرده و به اماکن مقدس حمله می کنند. عناصر القاعده روابطی با آمریکا دارند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.