ارتباط کشورهای اسلامی با هم وابستگی ما را به غرب کم می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سینماگران یمنی ظهر روز یکشنبه ۱۸ تیر با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
یکی از کارگردانهای سینمایی کشور یمن در این نشست گفت:‌از “سید محمد حسینی” وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جواد شمقدری رئیس موسسه سینمایی ایران و همچنین دکتر منتظری و … تشکر می‌کنم.
وی افزود:از مسئولان وزارت ارشاد و سینمایی به خاطر تشکیل کارگاه آموزشی برای سینماگران یمنی که بسیار موثر بوده جای تشکر و قدردانی دارد.
وی ادامه داد:از پیشرفت‌های سینمای ایران بسیار شگفت زده شدیم که به خصوص سینمای هدفدار درباره موضوعات اصیل اجتماعی فعال هستند که اگر اینچنین نبود،پیشرفت‌های جمهوری اسلامی تحقق پیدا نمی‌کرد.
وی تصریح کرد:‌بسیار خوشحالیم که رابطه ما با جمهوری اسلامی از اینجا شروع شد و این کارگاه برای استفاده کشور یمن از تجربیات جمهوری اسلامی است و ز آن بهره‌ می بریم.
وی اظهار داشت:‌امیدوارم برگزاری این کارگاه‌های آموزشی تکرار شود و ما همچنین از بورسیه‌های تحصیلی در مسائل هنر و سینما استفاده کنیم.
وی خاطر نشان کرد:ما در کشورمان یمن به این هنر نیاز داریم؛چراکه این هنر در افزایش و آگاهی بین مردم مسلمان یمن نقش اساسی دارد.
در ادامه نشست؛سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عرض خیر مقدم به برادران یمنی که به ایران آمده بودند،گفت:‌شما هم در رسانه‌ها و هم در عرصه هنری و سینمایی فعالیت دارید و امیدوارم این دوره آموزشی برایتان موثر واقع شود.
وی افزود:هیئت‌های متعددی را از مصر،تونس و دیگر کشورها تاکنون داشته‌ایم؛اما ویژگی این هیئت این است که به آموزش بیشتر توجه شده است.
حسینی ادامه داد: جا دارد از جواد شمقدری و منتظری به دلیل اینکه تجربیات سینمایی خود را در اختیار این افراد قرار دادند،تشکر و قدردانی کنیم.
وی تصریح کرد:تمام تلاش غرب بر این است که کشورهای مسلمان با هم ارتباط نداشته باشند و همواره نگاهشان به غرب بوده و در هنر سینما،مقلد غربی ها باشند و از تجربیات یکدیگر استفاده نکنند.
حسینی اظهار داشت:ارتباط کشورهای مسلمان،با یکدیگر باعث توجه نخبگان،هنرمندان و اصحاب رسانه مسلمان در کشورهای مختلف شده و همچنین کاهش وابستگی‌ ما را از غرب فراهم می‌کند.
وی خطاب به سینماگران یمنی عنوان کرد:خوشبختانه شما فرصت کافی خواهید داشت که با دستاوردهای جمهوری ا سلامی به ویژه در زمینه سینما و رسانه آشنا شوید و پس از بازگشت به یمن واقعیت های جمهوری اسلامی را برای مردم خود بازگو کنید.
حسینی در خصوص علاقه مردم ایران به یمن بیان کرد:سلام ما را به مردم یمن برسانید و بگویید به دلیل اینکه هنگامی که در صدر اسلام حضرت علی (ع) نامه پیامبر (ص)را برای مردم یمن خواند؛مردم یمن بدون درنگ مسلمان شدند،مردم ایران علاقه خاصی به مردم مسلمان این کشور دارند.
حسینی بیان کرد:‌کشور یمن به دلیل موقعیت حساس و استراتژی و همچنین تسلطی که بر باب‌المندب و دریای سرخ دارد،مورد طمع غربی‌ها بوده است.
وی ادامه داد:ماشاهد تحول و بیداری در یمن هستیم که باعث قدرت اسلام‌گرایان شده و غربی‌ها به خصوص آمریکا از این اتفاق ناراحت هستند.
حسینی اظهار داشت:در گذشته ارتباطات فرهنگی و رایزنی‌هایی با هیئت‌های متعدد یمنی داشته که به خاطر تحولات اخیر در یمن دولت یمن مانع این فعالیت‌ها شده و امیدوارم تلاش و حرکت مردمی به نتیجه برسد و رابطه با کشورهای اسلامی به ویژه یان کشور باعث گستردگی رابطه‌شود.
حسینی خاطرنشان کرد:در همه عرصه‌های هنری،تجسمی،تئاتر،سینما‌،مطبوعات و رسانه‌تجربیات ارزشمندی داریم و امید است که در آینده بتوانیم میزبان هیئت‌های یمنی،تونسی و بحرینی و دیگر کشورها باشیم که ادامه این همکاری‌ها منجر به این شود که در مقابل فرهنگ غرب و تبلیغات هالیوود ایستاده و تاثیرات خوبی را در سطح جهان داشته باشیم./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.