ارتش آمریکا به حالت آماده باش در آمد

در پی بالا گرفتن اعتراضات مردمی در شهرهاد و ایالت‌های مختلف آمریکا، ارتش این کشور برای جلوگیری از وقوع اعتراضات مردمی در سال ۲۰۱۲ به حالت آماده باش در آمده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار؛ در پی بالا گرفتن اعتراضات مردمی و بخصوص جنبش ضد وال استریت، تنش در شهرها و ایالت‌های مختلف ایالات متحده بالا گرفته است. برای مثال چند روز پیش در تظاهراتی در شهر آناهایم آمریکا درگیری شدیدی میان مردم و پلیس رخ داد که با شلیک مستقیم پلیس به سمت تظاهر کنندگان دو نفر کشته شدند.

در همین راستا ارتش ایالات متحده برای واکنش و استفاده از زور در صورت تظاهرات در گردهمایی‌های احزاب جمهوری خواه و دموکرات در شهرهای این کشور به صورت آماده باش در آمده است. فرمانده آمریکی شمالی پذیرفته است که ارتش در صورت درخواست وزارت دفاع به نیروهای اجرایی داخلی کمک خواهد کرد.

سخنگوی فرماندهی شمالی آمریکا در ایمیلی گفت: در صورت تظاهرات طرفداران جمهوری خواهان و دموکراتیک ها، سازمان پرسنل دفاعی از سرویس مخفی ایالات متحده پشتیبانی خواهد کرد.

ویلیام لوییز فرمانده نیروی دریایی ارتش امریکا اظهار داشت: بنا به دلایل امنیتی عملیاتی ما درباره تعداد سربازان و منابع مشمول نمی‌توانیم صحبت کنیم، به علاوه ما برنامه‌های عملیاتی خود را با دیگران به اشتراک نمی‌گذاریم”.

مداخله ارتش در امور داخلی آمریکا به سال ۱۹۶۸ برمی‌گردد که گارد ملی و ارتش ایالات متحده برای سرکوب اعتراضات با تجهیزات نظامی و تک تیراندازها وارد بازی شد.

گری هابر فرمانده سابق ارتش آمریکا که در آن روزها حضور داشت گفت: وظیفه من شلیک کردن بود. تعجب می‌کنم که چرا ما حق تیر داشتیم”.

در زمانی که ارتش آمریکا در سراسر دنیا حضور داشته و چندین کشور خارجی را اشغال کرده است، دور از انتظار نیست که دولت فدرال شهروندان خود را نیز به عنوان دمشنان بالقوه در نظر بگیرد و از گزینه نظامی علیه انان نیز استفاده کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.