ارتش سوریه از موضع بالاتری با معارضین برخورد می‌کند

۱۰اردیبهشت،

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه راه‌حلی که به احیای حق حاکمیت ملت سوریه و تمامیت ارضی آن بدون هرگونه دخالت کشورهای بیگانه بیانجامد نیز استقبال خواهد کرد.

قدیری ابیانه این سفر را امری مثبت تلقی کرده و افزود: در حالی مذاکرات ۴ جانبه برای حل بحران سوریه صورت می‌گیرد که ارتش این کشور در حال سرکوبی تروریست‌ها در این کشور بوده و از موضع بالاتری نسبت به معارضین برخوردارند.

وی با بیان اینکه امروزه موج عظیمی در مصر برای از سرگیری روابط دیپلماتیک این کشور با جمهوری اسلامی ایران و همچنین بازگشایی سفارتخانه‌های این دو کشور در ابعاد مختلف در حال گسترش است، اظهار داشت: البته این روابط دشمنانی نیز دارد به‌‌ویژه سلفی‌ها به دنبال برهم زدن این رابطه می باشند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: این در حالی است که این گروه از رابطه مصر و آمریکا دفاع می کنند و از برقراری رابطه ایران و مصر خود را وحشت زده نشان می دهند و این طور عنوان می کنند که رابطه مصر و ایران می تواند در گسترش تشیع در مصر بیانجامد این در حالی است که ایران هیچ برنامه دیپلماتیکی برای تغییر مذهب در ایران ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی سلفی‌ها بیانگر ضعف آنها در مقابل مذهب تشیع است، افزود: به دلیل مواضع اسلامی ضداستکباری و ضد صهیونیستی ایران و حزب الله لبنان نزد مردم مصر از محبوبیت بالایی  برخوردارند.

قدیری ابیانه در رأس بودن اخوان المسلمین در امور داخلی مصر را عاملی برای تهدید حاکمان کشورهای مستکبر منطقه دانست و تصریح کرد: در حالی که اخوان المسلین از مدافعان اهل سنت بوده و در عین حال دارای یک جمهوری مستقل است این مهم سبب شده تا یک تهدیدی بزرگ برای کشورهایی منطقه که از حکومت سلطنتی و دیکتاتوری برخوردارند به شمار رود.

این کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که نگران از گسترش روابط ایران و مصر می باشند، خود با جمهوری اسلامی ایران در تعامل بوده، اما همواره از رابطه دیپلماتیکی میان کشورمان و مصر هراس دارند، چرا که این کشور با جمعیت ۸۵ میلیونی و نفوذ گسترده فرهنگ اسلامی در جهان می‌تواند برای این کشورها نوعی تهدید بزرگ تلقی شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.