ارتفاع مجاز ساختمانها در امتداد امواج رادیویی مراکز مخابراتی تعیین شد

به گزارش خبرنگار مهر، براساس این مصوبه، برای ساختمانهای با فاصله هوایی کمتر از دویست متر از مراکز مخابراتی در شهر تهران، ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان کمتر از ۲۷ متر و در سایر شهرها کمتر از ۱۷متر تعیین شده است.

براین اساس، برای ساختمانهای با فاصله هوایی دویست متر تا هفتصد متر از مراکز مخابراتی در شهر تهران ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان کمتر از ۳۳ متر و در سایر شهرها ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان کمتر از ۲۳ متر تعیین شده است.

 

همچنین برای ساختمانهای با فاصله هوایی بیشتر از ۷۰۰ متر از مراکز مخابراتی در شهر تهران، ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان کمتر از ۴۰ متر و در سایر شهرها ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان کمتر از ۳۰ متر تعیین می شود.

 

دولت، شورایعالی شهرسازی و معماری ایران را موظف کرده است ضوابط مربوط را برای لحاظ در طرحهای جامع شهری و یا اصلاح آنها به شهرداریهای سراسر کشور ابلاغ کند؛ براین اساس، شهرداریها نیر مکلفند قبل از صدور هرگونه مجوز ساخت و ساز خارج از چارچوب، تایید لازم را از شرکت ارتباطات زیر ساخت اخذ کنند.

 

براساس مصوبه دولت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف شده است ظرف سه ماه پس از ابلاغ این مصوبه، نشانی مراکز مخابراتی زیرساخت را با ذکر موقعیت به شهرداریهای سراسر کشور اعلام کند.

 

به گزارش مهر، این پیشنهاد براساس ماده ۳۶ اساسنامه شرکت ارتباطات زیرساخت برای جلوگیری از مسدود شدن مسیرهای رادیویی که در سالهای قبل براثر ایجاد موانع از جمله ساختمانهای بلندمرتبه، در مقابل آنتن های های منصوبه ایجاد شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت تهیه و پس از تایید موانع ذیربط برای اجرا ابلاغ شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.