ارتقاء سطح جنبش عدم تعهد

جام جم آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان این‌که همه اعضاء شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد بر ارتقاء جایگاه جنبش تاکید کرده و مقدمه سازی در جهت ایجاد ساختارهای لازم برای هم افزایی توان اعضا و مشارکت عمومی در مناسبات و معادلات جهانی تاکید دارند، گفت: موفقیت جنبش در همدلی و مشارکت همگانی است و دست شما را برای ارتقاء سطح جنبش و مشارکت فعال در مدیریت جهانی بر اساس عدالت و ایجاد صلح پایدار و صیانت از حقوق ملت‌ها به گرمی می‌فشارم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه جمعه در اختتامیه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، این اجلاس را به لحاظ سطح مشارکت و کیفیت بی نظیر دانست و گفت: در تمام سخنرانی‌ها براصول اصلی جنبش عدم تعهد مجدداً تاکید شد و معلوم گردید همه اعضا همچنان و بیش از گذشته به اهداف جنبش متعهد هستند.

رئیس‌جمهور افزود: فصل مشترک سخنان و نظرهای اعضا ضرورت اصلاح مدیریت جهانی بود و همه اعضا بر ضرورت تحول بنیادین در مدیریت جهان و مناسبات جهانی تاکید داشتند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان این‌که همه اعضا بر مشارکت همگانی در مدیریت جهانی براساس عدالت و محبت به عنوان پایه صلح پایدار تاکید کردند، خاطر نشان کرد: همه اعضاء در سخنرانی‌های خود بر لزوم صیانت از کرامت انسانی، حقوق انسانی، ارزش‌های الهی و عدالت و پاکی تاکید داشتند.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: در این اجلاس همه اعضا بر لزوم ایستادگی و پافشاری بر اصول، توسعه دوستی‌ها، برابری،‌اخلاق، معنویت، مقابله با یکجانبه‌گرایی، توسعه‌طلبی و خودخواهی و همچنین بر پرهیز از تشدید درگیری‌ها و خشونت‌ها تاکید و بر لزوم حل مشکلات و چالش‌های بین‌المللی از طریق گفت‌وگو، منطق، عدالت و دوستی تاکید کردند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که همه اعضا بر لزوم مشارکت عمومی و فعال اعضا در راستای تحقق اهداف جنبش تاکید کردند، گفت: همه دوستان در این اجلاس تاکید داشتند موفقیت جنبش از طریق همدلی، همکاری، برادری و تلاش مستمر بر اساس تفاهم و عدالت حاصل خواهد شد، همچنین همه اعضا تاکید کردند که باید مراقب دشمنان مشترک که به گونه‌ای دشمنان بشریت نیز هستند، باشیم؛ چراکه این دشمنان با تفرقه بین دولت‌ها و ملت‌ها تلاش می‌کنند بر جهان تسلط یابند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه اعضا در این اجلاس بر ارتقای جایگاه جنبش و مقدمه‌سازی در جهت ایجاد ساختارهای لازم برای هم‌افزایی توان اعضا و دخالت مشترک و عمومی در مناسبات جهانی تاکید داشتند که بنده با مشورت و همکاری شما باید تلاش‌های منسجمی را برای استقرار دبیرخانه موقت ساماندهی کنیم.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: موفقیت جنبش در همدلی و مشارکت همه اعضاست و دست شما را برای ارتقاء سطح جنبش و مشارکت فعال در مدیریت جهانی بر اساس عدالت و ایجاد صلح پایدار و صیانت از حقوق ملت‌ها به گرمی می‌فشارم.

رئیس‌جمهور با اشاره به تصویب اسناد نهایی اجلاس اظهار کرد: بدینوسیله پیام مهم سیاسی را برای مواجهه با چالش‌های فراروی صلح و امنیت به جامعه بین‌المللی مخابره کردیم که بر اساس احترام و کرامت انسانی و گفت‌وگوی متقابل، استوار است و این پیام دارای اهمیت بسیار زیادی است.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین خاطر نشان کرد: ما باید عزم خود را برای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه میان ملت‌ها ایجاد کنیم؛ همکاری‌های میان ما این امکان را می‌دهد که بر تحولات بین‌المللی به نفع ملت‌ها تاثیر بیشتری داشته باشیم و من برای آینده جنبش عدم تعهد نقش افتخارآمیزی را پیش‌بینی می‌کنم.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود، با قدردانی از سران و نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران گفت: از روسای جمهور، نخست‌وزیران، معاونان روسای جمهور، وزیران، مسوولان هیات‌ها، میهمانان ویژه، روسای سازمان‌های بین‌المللی، دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و روسای مناطق جغرافیایی که با همدلی و مشارکت بی‌نظیر اسناد تاریخی و اثرگذاری را ایجاد کردند و همچنین از همه کسانی که در این اجلاس حضور یافتند تشکر می‌کنم. سلام و درود خدا بر شما.

وی افزود از ملت عزیز ایران نیز که مقدمات برگزاری این اجلاس را فراهم و فرهنگ و میهمان نوازی‌شان را نشان دادند تشکر می‌کنم. بویژه از مردم تهران که همکاری صمیمانه‌ای را در این زمینه ارائه کردند، تشکر می‌کنم.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه گفت: از همه همکارانی که در ملاقات‌های دوجانبه و سخنرانی‌هایشان درباره زلزله آذربایجان با ملت ایران ابراز همدردی کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس‌جمهور همچنین با تشکر از همکاری رسانه‌ها اظهار کرد: از رسانه‌های داخلی و خارجی که به خوبی فعالیت‌های این اجلاس را به دنیا مخابره کردند، تشکر می‌کنم.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: تعهدی که ما امروز بر آن پافشاری کردیم برای ساختن دنیایی بهتر و زندگی سعادتمند برای همه بشریت است، این زندگی در سایه عدالت، مهرورزی و مشارکت فراهم می‌شود.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: این زندگی زمانی محقق می‌شود که مدیریت جهانی در دست انسان‌های صالح و مهرورز باشد. خداوند متعال از طریق پیامبران، آینده روشن را وعده داد؛ آینده‌ای که با حضور یک انسان کامل، انسان صالح و عادل مطلق، مردمی از جنس انبیاء الهی و همراهی حضرت مسیح(ع) و همه صالحان و با یاری شما و همه ملت‌ها به پا خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: به این آینده روشن و مردی که برای یاری ما خواهد آمد، ایمان دارم. دست به دست هم از طریق این جنبش مقدمات را برای برپایی این روز روشن در زندگی درخشان بشری فراهم می‌کند. امید دارم در اجلاس بعدی یعنی هفدهمین اجلاس سران عضو که تحت رهبری هوگو چاوز برگزار می‌شود، یکدیگر را در شرایطی ملاقات کنیم که گام‌های بلندی به سوی این اهداف متعالی برداشته باشیم.

رئیس‌جمهور همچنین در ابتدای سخنان خود یاد رئیس‌جمهور اتیوپی را که به تازگی در گذشته است، گرامیداشت و گفت: در سخنرانی افتتاحیه فراموش شد که از ایشان یاد شود و از این بابت از مردم اتیوپی عذرخواهی می‌کنم و به آنها بار دیگر تسلیت عرض می‌کنم و از شما می‌خواهم که برای شادی روح وی دعا کنید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.