ارتقاء سیستم های مخابراتی شرکت نفت

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری ممتاز: مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از تعویض و ارتقاء سیستم آنالوگ مخابراتی به دیجیتال در این بخش خبر داد و گفت: تاکنون ۸۰ درصد از این پروژه اجرایی شده و امیدواریم تا پایان امسال این طرح کلان، نهایی و صد درصدی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران محمدعلی پیشاهنگ در خصوص نقش و جایگاه مهم مخابرات صنعتی در کنار صنعت نفت اظهار داشت: از بدو بهره برداری از خطوط انتقال نفت و تاسیس شرکت ملی نفت در ایران، مخابرات نیز به عنوان بخش ضروری و مورد نیاز و به عنوان یک اصل مهم ، مورد بهره برداری قرار گرفته است به طوری که از همان ابتدای امر تاکنون انتقال صحیح فراورده های نفتی در کنار فعالیت های مخابراتی صورت گرفته شده و مخابرات در صنعت نفت نقش بسزایی را برعهده داشته است.

 وی افزود: در حال حاضربخش مخابرات شرکت نفت ایران با در اختیار داشتن ۲۹۵ ایستگاه مخابراتی، ۳۰ استان کشور را تحت پوشش خود داشته و در کنار صنعت نفت فعالیت دارد. 

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، با بیان اینکه بخش مخابرات در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در سطح ۱۲ منطقه عملیاتی در حال خدمات رسانی است تصریح کرد: به غیر از استان های خراسان شمالی و جنوبی و همچنین سیستان و بلوچستان، خطوط انتقال نفت در سطح مابقی استان های کشور وجود داشته و مخابرات صنعتی نیز به عنوان یک ضرورت مهم در کنار آن قرار دارد.

ضریب نفوذ بالا در مخابرات صنعتی 

پیشاهنگ همچنین در ادامه سخنانش در خصوص تفاوت مخابرات صنعتی و مخابرات عمومی تاکید کرد: مخابرات عمومی براساس جمعیت کشور فعالیت کرده و در اختیار عموم قرار دارد اما مخابرات صنعتی شرکت نفت، براساس نیاز این صنعت فراهم سازی  شده و به واقع از ضریب نفوذ و اهمیت بالاتری برخوردار است به طوری که دستگاه مایکرووو مخابرات صنعتی زودتر از مخابرات عمومی به کارگیری شده است که این امر اهمیت مخابرات در صنعت نفت را تایید می کند. 

وی همچنین افزود: در حال حاضر ۲۶ بخش مختلف در سطح شرکت نفت از خدمات مخابراتی بهره مند هستند که البته علاوه بر صنعت نفت، براساس ضرورت به سایر شرکت های کشور و سازمان های ملی نیز سرویس های مخابراتی داده و دریافت می شود.

مخابرات صنعت نفت، دومین شبکه مخابراتی بزرگ کشور

مدیر مخابرات شرکت ، مخابرات صنعت نفت را دومین شبکه مخابراتی بزرگ کشور توصیف کرد و یادآور شد: ضرورت انتقال نفت و فرآورده های نفتی نیازهایی را طلب می کند که ارتباطات مخابراتی در صدر آن ها قرار دارد لذا به جهت توسعه زیرساخت ها و بهره گیری از شرایط به روز و انتقال هرچه بهتر فرآورده ها، سیستم های آنالوگ مخابرات صنعت نفت در حال تغییر و ارتقاء به حالت سیستم های دیجیتال است که تاکنون ۸۰ درصد از این امر محقق شده و امید است مابقی آن نیز در اولین فرصت اجرایی شود.

تلاش برای ارتقاء سطح کیفی مخابرات در صنعت نفت

این مقام مسئول همچنین از به کارگیری سیستم و سخت افزارهای جدید و مدرن در فضای مخابراتی صنعت نفت کشور خبر داد و تاکید کرد: براساس سیاست های اتخاذ شده پروژه های مختلفی شامل ایجاد شبکه اسکادا، ایجاد شبکه مدیریت دارایی فیزیکی، ارتقاء بخش اتوماسیون اداری و … نیز در دستور کار قرار دارد که به زودی در بخش مخابراتی به کارگیری شده و زمینه ساز ارتقاء و تحول چشمگیر در ارائه خدمات هرچه بهتر خواهد شد.
 
مخابرات اصفهان حساس ترین مخابرات در شرکت خطوط لوله

پیشاهنگ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیاتی و صعب العبور بودن مسیرهای انتقال نفت در منطقه اصفهان خاطرنشان ساخت: خطوط انتقال نفت در منطقه اصفهان در سخت ترین و صعب العبورترین شرایط ممکن در کشور قرار دارد که اهمیت این امر، نقش و جایگاه مخابرات در این منطقه را بیش از پیش مشهود می نماید.

 وی گفت: اگر خطوط انتقال نفت را شریان های حیاتی در بدنه کشور بدانیم مخابرات نقش سلسله اعصاب را در این مسئولیت بزرگ ایفا می کند و لذا می توان گفت با توجه به انتقال کلان نفت در منطقه اصفهان مخابرات این منطقه از حساس ترین و مهم ترین بخش های مخابراتی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت کشور به شمار می رود.
مدیون دلسوزی نیروهای خود هستیم

وی در پایان از تاثیر تحریم ها در روی آوردن به تولیدات داخلی و بومی سازی سیستم های مخابراتی خبر داد و افزود: به واقع تمامی فعالیت های شبانه روزی بخش مخابرات توسط سربازان گمنامی انجام می شود که اگر حمایت و دلسوزی آن ها نبود به طور حتم بارها با مشکلات بزرگ روبرو شده بودیم و حقیقتا سیستم و قطعاتی که ۳۶ سال به صورت مداوم بدون هیچگونه مشکلات حاد در بخش مخابراتی به کارگیری شده توسط همکاران ما حفظ و نگه داری شده است که این امر خود مهم ترین مساله در موفقیت بخش مخابرات در این صنعت بزرگ بوده است.

– .

آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.