ارتقاء فرهنگی و مسائل شهری شهروندان منطقه ۴ پایتخت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

برگزاری ایستگاه آموزش شهروندی در ناحیه ۶ منطقه ۴؛

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ گفت: به همت اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه ۶، به منظور ارتقاء آگاهی شهروندان نسبت به فرهنگ و مسائل شهری، ایستگاه آموزش شهروندی در ایستگاه مترو فرهنگسرا برگزار شد.

سمانه زمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای اجرای اهداف شهرداری به منظور ارتقاء آگاهی شهروندان نسبت به فرهنگ و مسائل شهری، اداره اجتماعی ناحیه ۶، اقدام به برپایی ایستگاه شهروندی در ایستگاه مترو فرهنگسرا کرد، که در این ایستگاه کتابچه های مهارت های زندگی و آموزش شهروندی و بروشورهای مدیریت بحران، ۱۸۸۸ و قوانین و مقررات عابران پیاده در بین شهروندان توزیع شد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ ادامه داد: واحد آموزش شهروندی اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه ۵، در راستای بالابردن سطح آگاهی شهروندان با موضوعات حفظ محیط زیست، رعایت مسائل ترافیکی، رعایت نکات ایمنی در برابر مواقع و وقوع زلزله اقدام به توزیع ۱۵۰ بروشور در بین شهروندان کرد.
زمانی تصریح کرد: به همت اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه ۶، ایستگاه سیار آموزش شهروندی در شهرک شاهد برپا شد، که در این ایستگاه کتابچه های آموزش شهروندی، کتاب های سبز کودکان و بروشورهای ۱۸۸۸ و قوانین و مقررات عابران پیاده در بین شهروندان توزیع شد.
در ادامه میرشفیعی دبیر کمیته راهبری جامعه ایمن منطقه ۴ اظهار داشت: کمیته راهبری جامعه ایمن منطقه ۴،‌اقدام به برگزاری جشن کودک در جامعه ایمن، ویژه کودکان ۶-۴ سال در خانه های اسباب بازی سطح منطقه کرد.
میرشفیعی اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشن ها ارتقاء آگاهی والدین و کودکان در خصوص خطرات وعوامل تهدید کننده ایمنی کودکان است که با همکاری سراهای محلات و اداره بازیافت منطقه برگزار شد.
وی به برنامه های جانبی این جشن ها اشاره کرد و یادآور شد: در کنار اجرای نمایش شاد و موزیکال با موضوع ایمنی کودک در شهر، برنامه های مختلف نظیر مسابقات با موضوعات ایمنی کودک، بازیافت و بهداشت محیط زیست، اهداء جوایز به کودکان، برگزاری جلسات آموزش ایمنی برای والدین و با عنوان ایمنی کودک در محیط زندگی برگزار شد و همچنین بروشورهایی با عناوین ایمنی کودک در آشپرخانه، ایمنی کوچولوها در حمام بین شهروندان توزیع شد./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.