ارتقای بُعد نظارتی مجلس به پیشرفت کشور کمک می‌کند/ برنامه‌های کارشناسی در دستور کار معاونت نظارت

۲۷ آبان ،

قائم مقام معاونت نظارت مجلس گفت: : اجرای قوانین با نظارت دقیق تضمین شده و ارتقای کیفیت نظارت مجلس در تعامل سازنده با جریان قانون موثر است.

مرتضی طلایی‌نیک در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره شرح وظایف خود در سمت قائم مقامی معاونت نظارت مجلس گفت: این معاونت با خدمات کارشناسی و تسهیلات اداری و گزارش تفسیری‌های بهنگام از نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس در انجام وظایف نظارتی پشتیبانی می‌کند.

وی در ادامه افزود: با ارتقای کیفی و کارهای نظارتی مجلس اثربخشی در نظارت بر اجرای قوانین، به پیشرفت کشور کمک می‌کند.

این نماینده اسبق مجلس ادامه داد: معاونت نظارت به موازات تصویب قوانین و نیاز کارشناسی نمایندگان در کمیسیون‌ها و پیگیری‌ گزارش تفسیری‌های نظارتی از اجرای قوانین ابلاغی، عمل می‌کند.

طلایی نیک با اشاره به پیگیری حسن اجرای قوانین پس از تصویب مجلس اظهار داشت: از طریق مجاری قانونی و اختیارات مجلس، برنامه‌های کارشناسی و پشتیبانی معاونت را در دستور کار داریم.

گفتنی است رضا طلایی‌نیک  که سابقه نمایندگی ادوار ششم و هفتم مجلس را دارد، با موافقت ریاست مجلس و طی درخواست حسین مظفر معاونت نظارت مجلس جانشین معاون نظارت مجلس شد.

در حکم حسین مظفر برای طلایی‌نیک تاکید شده است: از آنجایی که یکی از وظایف بسیار مهم مجلس شورای اسلامی در کنار قانون‌گذاری، نظارت بر امور اجرایی کشور است و انجام این مهم علاوه بر نقش پیشگیرانه آن، تاثیر به سزایی در سلامت نظام اداری و ارتقای مدیریت کشور خواهد داشت، ضروری است نهایت تلاش و اهتمام خویش را در حسن ایفای شرح وظایف محوله، معمول دارید.

همچنین در این حکم تاکید شده است: بدیهی است تحقق امر نظارت، مستلزم ترویج و تعمیق فرهنگ نظارت، تقویت رابطه مسئولیت پذیری با پاسخگویی و نظارت پذیری مدیران، شناسایی خلأهای نظارتی موجود به ویژه ارائه تصویری خیرخواهانه از نظارت با انجام نظارت‌های عالمانه، مشفقانه، منصفانه، اخلاق‌مدارانه و مشارکت جویانه و حسن تعامل و همکاری با مدیران و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های نظارتی و کارشناسی کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین و دیگر مراکز نظارتی کشور علی‌الخصوص ارتباط صمیمانه با نمایندگان ناظر در شوراها و مجامع عالی کشور و حمایت و پشتیبانی از نمایندگان محترم در حسن انجام نقش نظارتی که در ابعاد مختلف برعهده دارند، میسور و ممکن خواهد بود که انشاءالله مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای‌ پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.