ارتقای علمی کشور در گرو توسعه فناوری اطلاعات است

‘‌محمد سلیمانی’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ‌کسانی که می خواهند، امور علمی و فرهنگی را ارتقا دهند، باید به سراغ ارتباطات و فناوری اطلاعات بروند.

وی تصریح کرد: ارایه سرویس های مجازی به دانشجویان و آموزش از راه دور بدون توسعه فناوری اطلاعات در کشور امکان پذیر نیست.

وی پیشنهاد کرد که همه دانشگاه ها مجهز به کتابخانه دیجیتالی شوند و این کتابخانه ها به یک اپراتور واگذار شود تا آن ها در ازای ارایه خدمات، درآمد کسب کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سودمند بودن توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تمام بخش ها و افراد گفت: باید به بخش ارتباطات از زوایای مختلف هم چون اپراتورها، دولت، مشتریان، ‌بنگاه های اقتصادی و موسسات آموزشی نگاه کرد که هر کدام خواسته ها، توقع ها و برنامه هایی دارند.

وی با بیان این که، از زاویه مشتری، هر چه خدمات ارتباطی در کشور گسترده تر بشود،‌ هزینه این خدمات برای مشتری کاهش می یابد، افزود: بنگاه های بزرگ اقتصادی با بهره مندی از بستر ارتباطات می توانند هزینه های خود را کاهش و ابزارهای مدیریتی و نظارتی خود را افزایش دهند.

وی افزود: دولت نیز با راه اندازی دولت الکترونیک علاوه بر کاهش هزینه ها می تواند از کاغذ بازی کم کند و نظام اداری بدون کاغذ را مستقر کند.

اقتصام**۱۵۷۹**۱۵۶۱ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۳۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.