ارتقای هوشمندسازی مدارس/ در حال حاضر ۴۴هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

تقی پور گفت: در راستای اتصال شبکه آموزش و پرورش به شبکه ملی اطلاعات تاکنون ۴۴ هزار مدرسه به این شبکه متصل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، در ارایه پهنای باند محدویتی نخواهیم داشت و این می‌تواند ارتقای هوشمند سازی مدارس را در پی داشته باشد.

وی افزود: در راستای اتصال شبکه آموزش و پرورش به شبکه ملی اطلاعات تاکنون ۴۴ هزار مدرسه به این شبکه متصل شده است که در بعضی از این نقاط با پهنای باند ۲ مگ بر ثانیه در اختیار مدارس قرار گرفته است.
 
تقی پور به تجهیز کارگاه‌ها و آزمایش‌ها اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۸۰ آزمایشگاه در مدارس راه اندازی شده است تا محیط مناسبی برای تولید نرم افزار توسط دانش آموزان وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات با اشاره به مناطقی که هدف بیشترین حملات و آسیب‌های اینترنتی هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه سخت افزار، نرم افزار، زیر ساخت‌ها و امنیت شبکه در حال حاضر مشکلی وجود ندارد اما در حوزه محتوا در این شبکه خلاهایی وجود دارد که باید در این زمینه وزارت آموزش و پرورش برای توسعه این بخش، وارد عرصه شود.

وی با اشاره به این‌که در بحث شبکه و امکانات با مختصر بازنگری که صورت گرفت، کار کاملی را ارایه دادیم، اضافه کرد: وقتی شبکه ملی اطلاعات در دسترس نیروی انسانی قرار می‌گیرد، فضای غبار آلود دنیای امروز را هدایت می‌کند که می‌تواند صدرصد فرهنگ اسلامی را به دنبال داشته باشد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.