ارتقای کیفیت محیط و طراحی شهری از موضوعات مهم در طرح‌های تازه توسعه شهری

۱۹فروردین۱۳،

http://www.bananews.ir/مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران، تهیه حجم بسیاری از اطلاعات شهری در راستای اجرای طرح تفصیلی به عنوان تحولی بزرگ در زمینه دانش شهری دانست و گفت: در سال اول اجرای طرح تفصیلی بیش از ۷۰ درصد اهداف طرح تفصیلی محقق شد و کیفی کردن موضوعات طرح های توسعه شهری و ارتقای اطلاعات در لایه های تازه تر طرح تفصیلی در ادامه اجرای طرح در دست انجام است.

به گزارش مجید پاکساز با بیان این مطلب گفت: ارتقای کیفیت محیط شهری و طراحی شهری از بحث های مورد تاکید طرح های توسعه شهری تازه است که در این راستا شهرداری تهران و مدیریت شهری پروژه های مختلفی را برای آن در نظر گرفته است.

وی افزود: پیاده راه سازی های گسترده در بافت های تاریخی و داخل شهری مانند محدوده تهران ناصری وبازار تهران، طراحی شهری میدان امام حسین(ع) و خیابان ۱۷ شهریور تا میدان شهدا، ساخت بزرگترین مرکز تفرجی و تفریحی خاورمیانه در منطقه ۲۲ ، احداث دریاچه چیتگر و غیره از جمله طرح هایی است که جزو تجربیات بزرگ شهرداری در زمینه ارتقای کیفیت محیط شهری است.

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: به مدد دانش کارشناسی و تجربه کارگروه های تخصصی، تجربیات گسترده ای در حوزه شهری کسب شد و باید در اختیار سایر کلانشهرها نیز قرار گیرد که این کار نیز به خوبی صورت می گیرد.

وی با اشاره به استقبال شهروندان در زمینه ساخت و ساز در طرح تفصیلی تازه تصریح کرد: در سال اول اجرای طرح تفصیلی بیش از ۷۰ درصد اهداف طرح تفصیلی محقق شد و کیفی کردن موضوعات طرح های توسعه شهری و ارتقای اطلاعات در لایه های تازه تر طرح تفصیلی در ادامه اجرای طرح در دست انجام است.

پاکساز در ادامه با تاکید بر اهمیت اجرای دقیق طرح تفصیلی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی تهران با رویکردی واقع گرایانه تهیه شده است و حجم بسیاری از اطلاعات شهری در این خصوص آماده شده است که این موضوع یک تحول بزرگ در زمینه دانش شهری محسوب می گردد.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.