ارتقا سلامت شیر و فرآورده‌های گوشتی تصویب شد

در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی؛

خبرگزاری پانا: معاون اول رییس جمهور بر ضرورت نظارت جدی تر بر اماکن فروش مواد غذایی و رعایت استانداردها و ضوابط لازم برای تامین سلامت جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی همچنین خواستار رعایت نکات بهداشتی در سیلوها و انبارهای ذخیره سازی گندم شد و گفت:باید مقررات و آیین نامه های لازم برای انجام این کار هرچه سریعتر تدوین و وارد مرحله اجرا شود.

در این جلسه اسناد ملی «ارتقاء ایمنی و سلامت شیر و فرآوردهای آن» و «ارتقاء ایمنی و سلامت فرآورده های گوشتی و شناسایی مخاطرات آنها»، با نگاه کنترل و نظارت بر تمام بخش های زنجیره، از مزرعه تا سفره مردم، به تصویب رسید.

در این نشست همچنین مقرر شد ظرف مدت یک سال و نیم آینده سیلوها و انبارهایی برای ذخیره سازی گندم بر اساس ضوابط و مقررات بهداشتی در جهت ارتقاء و ایمنی و سلامت جامعه ایجاد شود.

تعداد و وضعیت افراد سالمند در کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بدان پرداخته شد و پس از ارائه چند گزارش مرتبط با مساله سالمندان، برنامه ملی تحول سلامت، رفاه و منزلت سالمندان ایران مبتنی برالگوی اسلامی- ایرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد این برنامه ملی در کارگروه دیگری مورد بررسی قرار گرفته و پس از اعمال برخی اصلاحات و در نظر گرفتن حمایت های بیشتر برای سالمندان، مصوب گردد.

در این جلسه گزارشی نیز در خصوص بیماری نوپدید تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و راه های ابتلا و سرایت این بیماری ارائه شد و برنامه های مقابله و جلوگیری از انتشار و گسترش این بیماری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.