اردوغان: اسرائیل یک دولت تروریست است/ به سازمان ملل اعتمادی نداریم

۳۰ آبان ،

نخست‌وزیر ترکیه، اسرائیل را به سبب حمله به غزه و کشتار در این منطقه یک “دولت تروریست” خواند و گفت که به سازمان ملل به سبب آنکه صدای مسلمانان نیست، اعتمادی ندارد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وال‌ استریت ژورنال، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در نشست شورای اسلامی اروپا-آسیا در استانبول اظهار داشت: اسرائیل یک دولت ترویست است.

وی غرب را به نادید گرفتن درد و رنج مردم فلسطین، سوریه و میانمار به سبب آنکه آنها نفت ندارند، متهم کرد و گفت: سازمان ملل فقط نظاره‌گر کشتارها در سوریه است.

اظهارات اردوغان همراه با تشویق پرشور حضار همراه بود.

وی همچنین سازمان ملل را به شکست برای اقدام در جهت ایجاد صلح در جهان متهم کرد و گفت که این سازمان نماینده تمامی ادیان نیست: “هیچ کشور اسلامی در شورای امنیت سازمان ملل نماینده ندارد.”

نخست وزیر ترکیه همچنین از کشورهای اسلامی خواست با کنار گذاشتن اختلافات بر اساس قوم و قبیله تحت لوای اسلام متحد شوند و با کنار گذاشتن اختلافات این چنینی بتوانند بر درگیری‌های داخلی نظیر سوریه فائق آیند.

اردوغان که به تازگی از قاهره پس از مذاکرات اضطراری با نخست وزیر مصر بازگشته کشورهای غربی را به شکست در اقدامی جامع و متمرکز برای متوقف کردن خونریزی‌ها در سوریه متهم کرد.

وی گفت: کسانی که از مسلمانان و ترور به موازات یکدیگر سخن می‌گویند اکنون چشم‌های خود را آن هم وقتی که مسلمانان قتل عام می‌شوند بسته‌اند، کسانی که چشم‌هایشان را به تبعیض‌ها علیه مسلمانان در سرزمین‌های خودشان بسته‌اند چشم‌هایشان را به کشتار وحشیانه کودکان در غزه نیز بسته‌اند. بنابراین من می‌گویم اسرائیل یک دولت تروریست است.

وی همچنین از سازمان ملل نیز انتقاد کرد و از اسرائیل و حماس خواست که با مصر برای برقراری آتش بس همکاری کنند.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: از من پرسیده می‌شود چقدر به سازمان ملل اعتماد دارم، من می‌گویم هیچ اعتمادی به این سازمان ندارم. من بار دیگر اصلاحات در این نهاد بین‌المللی را خواستارم تا شورای امنیت بتواند اقداماتی جامع‌تر و مفیدتر برای توقف خونریزی‌ها در سراسر جهان انجام دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.