اردوغان اگر راست میگوید همکاری نکند

۳۰ آبان ،

رهبر اپوزیسیون ترکیه با اشاره به مواضع تند اول وزیر این کشور علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد اگر اردوغان در گفته های خود صادق است، به همکاری نظامی با این رژیم پایان دهد.

به گزارش ممتازنیوز، مهر به نقل از شبکه TRT نوشت: “کمال کلیچدار اوغلو” رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه (CHP) مواضع دوگانه دولت “رجب طیب اردوغان” در ارتباط با سیاستهای رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت.

وی با بیان اینکه مردم ترکیه همواره خواهان برقراری صلح و امنیت در منطقه می باشند اعلام کردکشتن زنان و کودکان از سوی هر طرفی باشد، مورد پذیرش ترکیه نیست.

وی ضمن محکوم کردن کشتار کودکان در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، دولت اردوغان را به سبب همکاری نظامی با این رژیم به باد انتقاد گرفت.

کلیچدار اوغلو با اشاره به اظهارات ضداسرائیلی اردوغان طی روزهای قبل و مغایرت این سخنان با مناسبات نظامی آنکارا-تل آویو به ویژه در پایگاه کوره جیک خطاب به وی گفت : اگر تو واقعا به اقدامات اسرائیل اعتراض داری، مخالف کشته شدن مردم غزه هستی و در این زمینه واقعا جدی هستی، پایگاه کوره جیک را ببند.

وی افزود: پایگاه رادار موشکی کوره جیک به خاطر منافع اسرائیل راه اندازی شد و این را مقامات مصر را هم می دانند. اگر راست می گویی این پایگاه را تعطیل کن تا ما دیگر ارتباطی با اسرائیل نداشته باشیم.

رهبر CHP با طرح این سوال که آیا اول وزیر ترکیه توان انجام چنین کاری را دارد اظهار داشت : اردوغان این کار را نمی کند، من هم این را می دانم. زیرا انجام چنین کاری شجاعت می خواهد.

گفتنی است سامانه رادار مستقر شده در ترکیه بخشی از سپر دفاع موشکی مشترک ناتو و آمریکاست که تکمیل آن تا سال ۲۰۲۰ طول خواهد کشید. این رادار در استان مالایای ترکیه و در ۶۰۰ کیلومتری مرز غربی ایران نصب شده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.