اردوغان: جایگاه خود را بفهمید!

۰۵ تیرماه ۱۳،

نخست وزیر ترکیه با اعلام اینکه گروه “خط مشی تقسیم” باید نسبت به جایگاه خود مطلع باشد خواسته‌های این گروه را رد کرد.

 نخست وزیر ترکیه با اعلام اینکه گروه “خط مشی تقسیم” باید نسبت به جایگاه خود مطلع باشد خواسته‌های این گروه را رد کرد.

به نوشته روزنامه تودی زمان، تظاهرات پارک گزی استانبول زمانی آغاز شد که گروهی از فعالان محیط زیست از گروه “خط مشی تقسیم” در این پارک علیه قطع درختان تجمع کرده و علیه طرح توسعه میدان تقسیم اعتراض کردند.

رجب طیب اردوغان، اول وزیر ترکیه در جریان نشست گروهی از اعضای حزب عدالت و توسعه در پارلمان گفت که این گروه باید بداند در چه جایگاهی است و به ملت ترکیه احترام بگذارد.

وی همچنین اشخاصی را که مسبب و تحریک کننده این تظاهرات می باشند، مورد انتقاد قرار داد.

بولت آرینچ، معاون اول وزیر ترکیه نیز گفت، معترضان اعلام کرده‌اند که مقام‌های دولت آنکارا باید اقدامی فوری را در بررسی خواسته‌هایشان انجام دهند. وی همچنین اعلام کرد که سرنوشت تظاهرات به شدت وابسته به واکنش دولت است.

اعضای گروه مخالفان دولت خواسته‌اند که آنکارا مساله مربوط به پروژه‌های طرح توسعه پارک گزی را مورد بررسی قرار داده یا این پروژه‌ها را بازبینی کند.

این گروه همچنین بعدا از دولت آنکارا خواست استفاده از گاز فلفل و اشک آور منع کرده و افسران پلیس را که در خشونت‌های اخیر حضور داشتند اخراج و از خدمت منفصل کند. آن‌ها نحوه بیان و لفاظی‌های اردوغان را مورد انتقاد قرار داده و وی را به توهین به مردم متهم کردند.

گروه خط مشی تقسیم همچنین روسای پلیس و فرمانداران استانبول، آنکارا و هاتای را مسئول تلفات اخیر در جریان اعتراضات دانستند و اعلام کردند که آن‌ها باید از سمت‌هایشان برکنار شوند.

خبرگزاری ایسنا


rouzegareno.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.