اردوغان و رئیس جمهور جدید فرانسه تلفنی گفتگو کردند

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۲۲
منبعی در دفتر نخست وزیری ترکیه روز جمعه اعلام کرد رجب طیب اردوغان ، نخست وزیر این کشور در گفتگوی تلفنی با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور جدید فرانسه، ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در مورد ظهور دوره ای جدید در روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.
بنا به اعلام منبعی در دفتر نخست وزیری ترکیه، اردوغان شامگاه پنجشنبه در این گفتگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد که از این پس مناسبات دو کشور از مسائل ساختگی که آن را تحت تاثیر قرار می دهد، رها شود.
آنکارا با کنار رفتن نیکلا سارکوزی، مخالف سرسخت عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، امیدوار است روابط اش با پاریس بهبود یابد.
نخست وزیر ترکیه در مورد آغاز عصری جدید در روابط فرانسه و ترکیه، به اولاند اطمینان داد و ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو کشور در این دوره، با دوره پیشین تفاوت زیادی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا ، اردوغان اواخر سال دو هزار و یازده ، پس از تصویب قانون مجازات انکار نسل کشی ارامنه در فرانسه ، نیکلا سارکوزی را متهم کرد که با استفاده از نفرت از مسلمانان و ترک ها ، در پی به دست آوردن آرای انتخاباتی است.
ترکیه هرگز این قانون را به رسمیت نشناخت و در نهایت ، شورای قانون اساسی فرانسه این قانون را مغایر قانون اساسی کشور دانست و با اجرای آن مخالفت کرد.
۱۷۵/۱۰۶

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.