اردوگاه بزرگ کشوری اسکان زائران مناطق عملیاتی شمال غرب احداث می شود

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ سردار سرتیپ پاسدار ‘ یعقوب سلیمانی’ افزود: ظرفیت این اردوگاه چهار هزار نفر است که تمامی امکانات و تجهیزات برای اسکان زائران در آن پیش‌بینی شده و فاز اول آن با ظرفیت یک هزار نفر، امسال به بهره‌برداری می رسد.

وی با بیان این که ساخت این اردوگاه بر عهده سازمان اردویی است که فازهای بعدی آن در سال‌ آینده به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید، یادآور شد: مراکز اسکان زائرین در کردستان نیز ایجاد شده که شامل مرکز اسکان زائرین در مریوان با ظرفیت ۴۵۰ نفر، بانه با ظرفیت ۴۰۰ نفر، دریاچه زریبار با ۴۵۰ نفر، مریوان با ظرفیت ۳۸۰ نفر و بیمارستان ورودی شهر مریوان با ۸۰۰ نفر است.

سردار سلیمانی ادامه داد: تعداد زائرین مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب از اوایل سال ۱۳۹۰ تا ماه‌های ابتدایی سال در مجموع ۵۹۸ هزار و ۷۶۰ نفر بود که این تعداد به تفکیک در استان کرمانشاه ۳۰۷ هزار و ۳۸۳ نفر، استان ایلام، ۲۳۵ هزار و ۱۷۹ نفر، استان کردستان ۵۰ هزار و ۷۶۸ نفر، آذربایجان غربی پنج هزار و ۴۳۰ نفر بودند که از اول اردیبهشت ۱۳۹۰ تا ۲۲ فروردین از این مناطق بازدید کرده‌اند.

وی مهمترین وجه تمایز برنامه‌های راهیان نور امسال نسبت به سال گذشته را ‘آموزش علمی راویان بومی و آشنا به مناطق عملیاتی شمالغرب’ عنوان کرد و افزود: حضور پررنگ‌تر مسوولان کشوری و استانی در شمال‌غرب نیز از دیگر ویژگی‌های برنامه‌های امسال راهیان نور است.

رییس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین درخصوص بازدید از جزایر ابوموسی نیز گفت: از ۳۱ اردیبهشت ماه تا چهارم خرداد ماه امسال ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف استان فارس برای نخستین بار از این جزایر بازدید کرده‌اند.

سردار سلیمانی افزود: برنامه‌ریزی‌ و بسترسازی اسکان زائران برای بازدید از جزایر ابوموسی و جزایر هرمز، هنگام و قشم با توجه به نقش‌آفرینی‌های این مناطق در دوران دفاع مقدس جزو برنامه‌های آینده سازمان اردویی بسیج است.

رییس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین یادآور شد: طرح جامع راهیان نور با همکاری سپاه پاسداران، سازمان بسیج، نیروی انتظامی، ارتش و ستاد مرکزی راهیان نور از دو سال پیش در حال تدوین است که از لحاظ مهندسی فرهنگی زیرساخت‌های لازم، اسکان، یادمان‌ها و زیارتگاه‌ها در مناطق عملیاتی و امنیت زائرین را شامل می‌شود.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: این طرح تا نیمه اول امسال آماده می‌شود و برای تصمیم نهایی به ستادکل نیروهای مسلح ارسال خواهد شد.

سیام**۱۴۷۸*

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۰۴۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.