اردوی راهیان نور اجباری نیست

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

وزیر آموزش و پرورش گفت: اردوی راهیان نور بر اساس رضایت خانواده است و باید نامه مکتوب آنان برای بردن دانش‌آموزان به این اردو ارائه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از آموزش و پرورش، حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه افتتاح مدرسه خیرساز امام رضا (ع) اظهار داشت: اجباری نبودن اردوهای راهیان نور قانون بوده و در کتابچه‌ای به نام قانون اردوها چاپ شده است.

وی افزود: سال گذشته ده‌ها هزار دانش‌آموز وجود داشتند که به دلیل فرصت نداشتن، بیماری و عدم تمایل به اردوی راهیان نور نرفتند.

حاجی بابایی تصریح کرد: بحث آموزش دفاعی طرحی مربوط به دوره ما نیست و از اوایل انقلاب تا به امروز وجود داشته است و افراد آن را در مسجد یا پادگان می‌گذرانند.

به گفته وی، نمره آموزش دفاعی براساس یک مورد خاص مانند اردوی راهیان نور نیست بلکه نمره کار عملی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید تمام توانمان را به کار گیریم که اتفاقاتی مانند کشته شدن دانش‌آموزان بروجنی تکرار نشود و به طور قطع اگر پاره‌ای تلاش‌ها انجام نشده بود شاید اتفاقات بیشتری رخ می‌داد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در کشور و در هر استان ستاد راهیان نور وجود دارد که مدیرکل آموزش و پرورش، فرمانده سپاه و افراد از نهادهای دیگر عضو هستند و ساعت رفت و برگشت اتوبوس‌ها، راننده‌ها و موارد دیگر با نظارت کامل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیج، آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها باید کمک کنند تا با آماده کردن بهترین امکانات برای برگزاری هر نوع اردو شاهد کوچک‌ترین اتفاقی نباشیم.

حاجی بابایی اظهار داشت: گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که برای همگی ما دردناک است و البته تمام دانش‌آموزانی که به اردو می‌روند بیمه هستند و اگر چه در موارد فوت ضایعه قابل جبران نیست اما امور مالی در جراحات تعهد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی از مدارس بر سر اردو رفتن مسابقه است چنانکه گاهی پدر و مادر با اردو رفتن مخالفت کرده اما خود دانش‌آموز با اصرار این امر را دنبال می‌کند.

حاجی بابایی افزود: این اردوها ویژه آموزش و پرورش نیست و دانشگاه‌ها، ادارات و وزارتخانه‌ها اردوی راهیان نور دارند و همین اتفاق فردا بعد از ظهر آن روز برای یک دانشگاه رخ داد و دو ساعت بعد برای مردم اصفهان و در همان جاده در روز دیگر باز اتفاق دیگری رخ داد.

به گفته وی، مردم به خاطر اینکه نسبت به دانش‌آموزان حساسیت عاطفی دارند این موضوع را دنبال می‌کنند و در غیر این حالت تصادف به دلایل بسیاری در جاده‌های کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امکان ندارد چنین کار بزرگی بدون نظارت دقیق انجام شود اما کسی نیز نمی‌تواند تضمین کند که هیچ اتفاقی رخ ندهد.

حاجی بابایی تصریح کرد: به طور قطع از رهبر معظم انقلاب در صدر تا مابقی مسئولان همگی از حادثه کشته شدن دانش‌آموزان در حادثه تصادف کاروان راهیان نور متاثر شدند و برای ما هیچ غمی بالاتر از این نیست چرا که همه این دانش‌آموزان مانند فرزندان خود ما هستند.‌/ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.