اردیبهشت تئا‌تر باعث هم افزایی اهالی این عرصه می‌شود

یکشنبه ۲۴ اردیبهشت – ۰۴:۲۵:۰۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

اسماعیلی طبا:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، صمیمیت سازمانی، انتقال تجارب و همچنین آشناشدن با جدید‌ترین یافته‌ها در حوزه نمایش را از ویژگیهای اردیبهشت تئا‌تر و موجب هم افزایی اهالی این عرصه دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید مرتضی اسماعیلی طبا، گفت: برگزاری اردیبهشت تئا‌تر باعث می‌شود همه علاقمندان، پیشکسوتان، جوانان و تمامی افرادی که با حوزه نمایش سر و کار دارند، گرد هم آیند.
وی افزود: صمیمیت سازمانی، انتقال تجارب و همچنین آشناشدن با جدید‌ترین یافته‌ها در حوزه نمایش از جمله ویژگیهای این مراسم است که باعث هم افزایی اهالی تئا‌تر می‌شود و امیدواریم چنین حرکتی باعث شود انگیزه‌ها در اهالی تئا‌تر بیشتر شود و نیز انتقال علم و تجربه برای ارتقای کلی موضوع نمایش در کشورصورت گیرد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مراسم اردیبشهت تئا‌تر را در چگونگی هدف گذاری برای تعیین مسیر در این عرصه، موثر عنوان کرد و توضیح داد: ارزیابی از یک سال فعالیتهای تئاتری نمایشی استان باعث می‌شود نسبت به نقاط ضعف آن آشنایی پیدا کنیم و در جهت تصحیح آن گام برداریم و به دنبال تقویت نقاط قوت باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت پرداخت به آموزش در تئا‌تر، بیان کرد: استعدادهای بالقوه‌ای در میان جوانان کشور در حوزه تئا‌تر وجود دارد که باید در سایه آموزش صحیح و مناسب شکوفا شود.
اسماعیلی طبا همچنین خواستار توجه به امور زیربنایی در تئا‌تر شد و گفت: بحث زیرساختهای نمایشی در استان‌ها بسیار مهم است؛ همچنانکه دراستان قم، فقر شدید زیرساختی وجود داشته و در این سال‌ها، هنرمندان سالن مناسبی در اختیار نداشته‌اند؛ اما خوشبختانه تالار مرکزی شهر قم با دو سالن تئا‌تر استاندارد در حال احداث است که به ارتقای تئا‌تر دراستان قم کمک می‌کند.
وی با اشاره به ظرفیتهای نمایشی بسیار خوب دراستان قم، تصریح کرد: ما نویسنده‌های مطرحی در سطح ملی داریم و در رشته‌های مختلف بازیگری و کارگردانی نیز قوی هستیم؛ با این حال در حد واقعی تئا‌تر قم نیست و باید به این حوزه توجه بیشتری صورت گیرد.
گفتنی است، پنجمین دوره جشن های اردیبهشت تئاتر از۱۶ تا ۳۱ اردیبهشت ماه از سوی دفتر هماهنگی تئاتر استان های مرکز هنرهای نمایشی بامشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها همزمان در ۳۲ استان کشور برگزارمی شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۳۱۶۲۵۰۶۱۹۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.