اردیبهشت فراخوان دوسالانه تصویرسازی منتشر می‌شود

۲۳فروردین۱۳،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

عضو هیات مدیره انجمن تصویرگران امیدوار است که دوسالانه تصویرسازی که پس از ۱۲ سال برگزار می‌شود بر اساس استاندارها برنامه ریزی و اجرا شود.

“علی ‌هاشمی‌ شهرکی” عضو هیات مدیره تازه انجمن تصویرگران ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین دربارهٔ آخرین توافقات این انجمن با معاونت هنری برای برگزاری دوسالانه تصویرگری بعد از ۱۲ سال گفت: طبق آخرین جلسه‌ای که برای برگزاری دوسالانه تصویرگری با معاونت هنری داشتیم دربارهٔ بودجه اولیه و تامین منابع اولیه صحبت کردیم.

او در این باره ادامه داد: همچنین دربارهٔ زمان برگزاری دوسالانه هم صحبت کردیم. بر این اساس نظر انجمن برای برگزاری این اتفاق نیمه دوم سال است. چرا که اگر اردیبهشت ماه فراخوان منتشر شود طبیعی است که زمان ۲ تا ۳ ماه فرصت بسیار کمی‌ برای هنرمندان است تا بتوانند آثار با کیفیتی به دوسالانه ارائه دهند. به همین سبب هر چقدر این زمان به تعویق بیفتد هنرمندان هم به همان نسبت می‌توانند زمان بیشتری برای طراحی و ارائه آثاری در خور دارند. با این حال هنوز زمان برگزاری دوسالانه قطعی نشده است.

این هنرمند با اشاره به اینکه امسال پس از دوازده سال شاهد برگزاری دوسالانه تصویرگری خواهیم بود اظهار کرد: تمام دغدغه انجمن این است که این دوسالانه با توجه به اینکه قرار است پس از گذشت زمان بسیار طولانی برپا شود از نظر کیفیت آثار، منابع اولیه و روند برگزاری طبق استانداردها باشد تا جوابگوی انتظار طولانی هنرمندان باشد. در این راستا باید حداکثر کیفیت و امکانات را در این دوسالانه داشته باشیم.

هاشمی‌ شهرکی با بیان اینکه ترجیح می‌دهند این دوسالانه به طور بین المللی برگزار می‌شد گفت: هنرمندان تصویرگر ترجیح می‌دادند این دوسالانه در سطح بین‌‍‌المللی برگزار می‌شد اما به سبب مشکلاتی این دوره به شکل داخلی برپا می‌شود از این رو امیدواریم که بر اساس استانداردها روی دهد.

عضو هیات مدیره انجمن تصویرگران دربارهٔ این استاندارها نیز تصریح کرد: این دوسالانه باید در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسالان برگزار شود و هر کدام از این بخش‌ها زیر مجموعه داستانی و غیرداستانی دارند. همچنین برگزاری ورک شاپ، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت‌ها هم از جمله بخش‌های حاشیه‌ای است که انتظار می‌رود در این دوسالانه برگزار شود.
 

انتهای پیام/۳۱/۳۴


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.