ارزانی و گرانی دستوری نیست

جام جم آنلاین: شهردار تهران گفت: ارزانی و گرانی بخشنامه ای و دستوری نیست ، وقتی با بخشنامه قیمتی پایین می آید به همان میزان باید منتظر باشیم که بدون بخشنامه قیمت در جایی دیگر با شتاب بیشتر بالا رود و این طبیعی است ، چون این موضوع مبانی خاص خودش را دارد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل ازسایت “تهران سما” ، محمدباقر قالیباف صبح امروز در همایش «جهاد اقتصادی از مبانی تا موانع» با تاکید بر این که باید در متن کار باشیم و خود را با شعارها درگیر نکنیم خاطرنشان کرد : اگر همه هدف ما در تولید ملی این باشد که تابلوها را عوض کنیم و در فضای شهر فقط تبلیغ داخلی کنیم نمی دانم فردای قیامت به خدا و امروز به مردم چه جوابی باید دهیم ، چرا که اینها به تنهایی کافی نیست .

وی افزود : موضوع اصل ۴۴ قانون اساسی که در مسیر واقعی خود قرار نگرفت از مولفه های مهمی است که به آن توجه نمی کنیم ، وقتی سهم نهادهای دولتی و شبه دولتی در اقتصاد ، در اوج خود است فضای رقابت و خلاقیت به طور طبیعی از بین می رود ، ریسک به شدت بالاست و وابستگی به نفت آلودگی بالا می رود.

وی ادامه داد : ابتدای دهه ۷۰ که بحث سازندگی مطرح بود اینطور بحث می شد که با ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار می توان همه اقتصاد کشور را نوسازی کرد و در همه معادلات آن زمان کسی بالاتراز ۳۰ میلیارد دلار حرف نمی زد . در دهه ۸۰ این اتفاق افتاد اما وضعمان بهتر نشد که بدتر شد . اگر بناست در نفت بشکه ای ۱۰ دلار شرایط آن باشد و در نفت بشکه ای ۱۲۰ دلار هم وضع اینچنین ، پس مشکل ما پول و درآمد نیست بلکه مدیریتی است که بتواند با عقل و منطق و عشق و عاقلانه برنامه ریزی دقیق کند و خود را با حرف های بی ربط گول نزند و به سمت چالش های بی جهت و تنش های سیاسی نرود.

قالیباف خاطر نشان کرد : مدیریت صحیح و درست و انقلابی مبتنی بر رویکرد واقع گرایانه و آرمان گرایانه است که ما را به اهدافمان در انقلاب می رساند ، از یک منظر باید از آرمان ها دست برنداریم و از منظر دیگر واقع بین بوده و سیاسی کاری و احساسی عمل نکنیم که دراین زمینه نیز مردم ما تقصیری ندارند و موضوع مدیریت به مجموعه دست اندرکاران ، مسولان و نخبگان مربوط است که در طراحی و برنامه ریزی ، دقیق حرکت کنیم .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.