ارزش بازار بورس و اوراق بهادار به ۱۴۷هزار میلیارد تومان رسید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار حجم معاملات بورس اوراق بهادار، فرابورس و بورس کالا را با هفت هزار میلیارد تومان افزایش نسبت به سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزی خبر، علی صالح آبادی با اشاره به ارزش  ۱۴۷ هزار میلیارد تومانی کنونی بازار سرمایه ؛ نقد شوندگی آسان را یکی از مزایای بورس توصیف کرد و گفت: سازمان بورس همه توان خود را برای افزایش نقد شوندگی به کار می گیرد.

وی با اشاره به افت و خیزهای شاخص ها در یک سال و نیم اخیر گفت: ذات بازار سرمایه افت و خیز است اما برای برطرف کردن نگرانی سهامداران اوراق تبعی راه اندازی شده تا سهام سهامداران در زمان افت بازار تضمین شود و ارزش سهام آن یکباره سقوط نکند.

صالح آبادی درباره وجود بازارهای رقیب مانند ارز و سکه در کنار بازار سرمایه نیز افزود: ممکن است یکی از دلایل افت و خیز بازار سرمایه بازارهای رقیب مانند بازار سکه و ارز باشد اما این بازارها هم محدودیت های خودش را دارد چنانکه بانک مرکزی تلاش می کند نرخ ارز را ثابت نگه دارد و یا کنترل کند.

وی گفت: درباره بازار سکه نیز تمهیدات پیش فروش سکه اندیشیده شده تا از این طریق قیمت سکه مدیریت شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در هر بازاری ریسک خودش را دارد، افزود: سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار نیز که سهام شرکت های زیادی در آن معامله می شود ریسک پایین تری دارد چون تعداد آن شرکت ها نسبت به بازار سکه و ارز بیشتر است و این خود ریسک معاملات را کاهش می دهد.

صالح آبادی تعداد سهامداران کنونی بازار بورس و فرابورس را ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.