ارزش بازار سهام از ۲۰۷ هزار میلیارد تومان عبور کرد

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش consbank به نقل از خبرگزاری مهر، ارزش بازار سهام امروز به دنبال رکوردشکنی شاخص و رشد قیمت سهام شرکت های بورسی به رقم تازهی دست یافت. براین اساس ارزش بازار سهام کشور، در ساعت پایانی معاملات امروز از ۲۰۷ هزار میلیارد تومان گذشت. این متغیر در دوم اردیبهشت ماه از ۲۰۳ هزارمیلیارد ریال گذشت و امروز با چهار هزار میلیارد تومان افزایش به ۲۰۷ هزار میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که ارزش بازار سهام در آخرین روز کاری سال ۹۰ (۲۷ اسفندماه)، حدود ۱۲۸ هزار میلیارد تومان بود. این متغیر در پایان سال ۹۱ به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسید که نشان از رشد ۳۲ درصدی این متغیر داشت.

ارزش بازار سهام در اولین روز کاری سال ۹۲ از ۱۷۳ هزار میلیارد تومان گذشت و در ۱۴ فروردین ماه، همزمان با ورود شاخص به مدار ۴۰ هزار واحدی، رکوردی تازه را در تاریخ بازار سرمایه کشور ثبت کرد. ارزش بازار سهام در این روز به بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسید.

با نوسان بازار سهام در نیمه دوم فروردین ماه، ارزش بازار هم نوساناتی را شاهد بود تا اینکه در ۲۰ فروردین دوباره به ارقام بالای ۱۸۲ هزار میلیارد تومان رسید. روند صعودی این متغیر ادامه دار شد و در ۲۸ فروردین ماه رقم بی سابقه ۲۰۱ هزار میلیارد تومان را در پرونده کاری خود ثبت کرد.

ارزش بازار سهام با منفی شدن جو بازار طی روزهای قبل، تا مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پایین امد، اما دوباره و در تاریخ دوم اردیبهشت ماه با رشد قیمت سهام و استقبال سرمایه گذاران از بورس اوراق بهادار، از ۲۰۳ هزار میلیارد تومان گذشت.

این متغیر امروز همزمان با ورود شاخص به مدار ۴۲ هزار واحدی، از ۲۰۷ هزار میلیارد تومان گذشت تا تجربه تازهی برای بورس اوراق بهادار کشورمان باشد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.