ارزش بورس از ۳۶۳ هزار میلیارد تومان گذشت

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

ارزش بازار سهام طی یکسال قبل رشدی ۱۷۱ درصدی را تجربه کرد و دیروز از ۳۶۳ هزار میلیارد تومان عبور کرد تا رکوردی تازه را در پرونده خود ثبت کند.

ارزش بازار سهام کشور در آخرین روز کاری سال ۹۱ حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بود که با عبور از ۳۶۳ هزار میلیارد تومان نشان از رشد ۱۱۲ درصدی این متغیر از ابتدای سال دارد.

ارزش بازار سهام در ۲۷ مهرماه سال ۹۱ به نزدیک ۱۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده بود.

ارزش بازار سهام در اولین روز کاری سال ۹۲ از ۱۷۳ هزار میلیارد تومان گذشت و در ۱۴ فروردین ماه، همزمان با ورود شاخص به مدار ۴۰ هزار واحدی، رکوردی تازه را در تاریخ بازار سرمایه کشور ثبت کرد. ارزش بازار سهام در این روز به بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسید.

با نوسان بازار سهام در نیمه دوم فروردین ماه، ارزش بازار هم نوساناتی را شاهد بود تا اینکه در ۲۰ فروردین دوباره به ارقام بالای ۱۸۲ هزار میلیارد تومان رسید. روند صعودی این متغیر ادامه دار شد و در ۲۸ فروردین ماه رقم بی سابقه ۲۰۱ هزار میلیارد تومان را در پرونده کاری خود ثبت کرد.

پس از آن ارزش بازار سهام، تا مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پایین آمد، اما دوباره و در تاریخ دوم اردیبهشت ماه با رشد قیمت سهام و استقبال سرمایه گذاران از بورس اوراق بهادار، از ۲۰۳ هزار میلیارد تومان گذشت.

این متغیر؛ در سه روز کاری، ارقام ۲۰۷، ۲۰۸ و ۲۰۹ هزار میلیارد ریال را پشت سر گذاشت. در عین حال، ۲۲۲ هزار میلیارد تومان عددی بود که در ۱۴ اردیبهشت ماه برای ارزش بازار ثبت شد.

ارزش بازار سهام در اول خرداد ماه تا ۲۰۶ هزار میلیارد تومان پایین آمد، اما در ۲۷ خرداد ماه عدد ۲۳۰ هزار میلیارد را پشت سر گذاشت. همچنین در ششم مرداد ماه از ۲۷۱ هزار میلیارد و نهم مرداد از ۲۷۳ هزار میلیارد تومان گذشت.

دوازدهم مردادماه ارزش بازار سهم به ۲۷۵ هزار میلیارد تومان رسید و پانزدهم مرداد تا ۲۷۶ هزار میلیارد تومان بالا رفت. روز ۲۰ مردادماه، این متغیر رقم ۲۸۲ هزار میلیارد تومان را برای خود ثبت کرد و در ۳۰ مردادماه به ۲۹۲ هزار میلیارد تومان رسید.

روز سوم شهریور ماه، ارزش بازار سهام با رشد قیمت سهام شرکت های فعال بورسی از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت تا این بازار بزرگ تر از پیش گردد. این در حالی است که ارزش بازار سهام در شهریور ماه امسال نوسان های بسیاری را تجربه کرد و در آخرین روز این ماه به ۳۰۱ هزار میلیارد تومان رسید.

در مهرماه امسال، روند این متغیر دوباره به فاز صعودی برگشت و در ششم مهرماه، تا ۳۱۵ هزار میلیارد تومان بالا آمد. روز هشتم مهرماه، ارزش بازار سهام رقم ۳۲۰ هزار میلیارد تومان را تجربه کرد و در سیزدهمین روز این ماه، به عدد ۳۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که همزمان با رشد قیمت سهام شرکت ها و رکودشکنی های شاخص، ارزش بازار سهام در ۲۰ مهرماه به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان و در ۲۱ مهر به ۳۴۶ هزار میلیارد تومان بالغ شد. این متغیر در ۲۳ مهر، عدد ۳۵۵ هزار میلیارد تومان را در پرونده خود ثبت کرد و دیروز در پایان معاملات به اعداد بالای ۳۶۳ هزار میلیارد تومان رسید تا ارقام تازه ای را در سابقه کاری خود تجربه کند.

یادآور می گردد؛ ارزش روز بازار سهام از حاصلضرب قیمت سهام در تعداد سهام هر شرکت محاسبه می گردد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.