ارزش خودروهای وارداتی ۲۰۴ میلیون دلار بیشتر از صادراتی

ارزش خودروهای وارداتی ۲۰۴ میلیون دلار بیشتر از صادراتی

عصر خودرو : در حالی در پنج ماه نخست امسال حجم صادرات خودرو بیشتر از واردات این محصول شده که از نظر ارزشی میزان ارزش خودرو وارداتی همچنان در حد قابل ملاحظه‌ای بیشتر از ارزش خودرو صادراتی است.

به نقل از ایسنا طبق آمار گمرک ایران در پنج ماه نخست امسال بیش از ۱۵ هزار و ۷۵۶ دستگاه خودرو به ارزش ۳۴۱ میلیون دلار وارد کشور شده و این در حالی است که طبق همین آمار در این مدت ۲۴ هزار و ۳۶۴ دستگاه خودرو به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار از کشور صادر شده است.
اگرچه این آمار بیانگر پیشی گرفتن صادرات از واردات خودرو است – در حدی که در این مدت صادرات خودرو از نظر تعداد حدود ۶۰ درصد بیشتر از واردات این محصول بوده است – با این حال باز هم ارزش خودروهای وارداتی حدود ۲۰۴ میلیون دلار بیشتر از خودروهای صادراتی است.
دلیل این موضوع نیز تفاوت قیمت بسیار بالای خودروهای وارداتی در مقایسه با قیمت خودروهای صادراتی است که به عنوان نمونه می‌توان به تفاوت قیمت سمند و پراید صادراتی در مقایسه با خودروهای وارداتی همچون تویوتا اشاره کرد.
بنابراین اگرچه در پنج ماه نخست امسال حجم صادرات خودرو بر واردات این محصول پیشی گرفته، اما همچنان تراز تجاری کشور در این حوزه منفی و به نفع صادرکنندگان خارجی است.

یکشنبه ۱۹ شهریور   ۱۱:۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.