ارزش سهام تولیدکننده بلک‌بری افزایش یافت

ایسنا- انتشار گزارش مالی شرکت ریسرچ این موشن (RIM) به عنوان تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند بلک‌بری نشان داد که وضعیت مالی این شرکت به میزانی که سرمایه‌گذاران انتظار داشتند بد نبوده است و همین امر افزایش ارزش سهام این شرکت را به همراه داشت.

ریسرچ این موشن برای بار دیگری از زیان سنگین خود خبر داده و گزارش مالی این شرکت کانادایی نشان می‌دهد که در سه ماهه منتهی به اول سپتامبر فروش این شرکت تولید کننده تلفن‌های بلک‌بری با کاهش ۳۰ درصدی به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

بر این اساس ریسرچ این موشن در مدت فوق درآمدی بالغ بر دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار داشته است، حال آنکه زیان این شرکت برابر با ۲۳۵ میلیون دلار یا ۴۵ سنت در هر سهم اعلام شده است.

تحلیلگران انتظار داشتند زیان ریسرچ این موشن در مدت فوق به ۴۷ سنت در هر سهم رسیده و درآمد این شرکت برابر با دو میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار باشد.

به گزارش آسوشیتد پرس، ریسرچ این موشن به سرعت سهم خود از بازار آمریکای شمالی را به رقبای سرسختی همچون اپل و سامسونگ داده است و تلاش می‌کند تا با تدابیری همچون عرضه سیستم عامل بلک‌بری ۱۰ و همچنین تلفن‌های همراه جدید مبتنی بر این سیستم عامل سهم خود از بازار را افزایش دهد.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.