ارزش سهام در بازار بورس لندن بیش از ۲۵ میلیارد پوند سقوط کرد

به گزارش ایرنا، ارزش سهام ۱۰۰ شرکت برتر در بازار بورس لندن موسوم به سبد سهام ‘فوتسی’ در پایان معاملات روز سه شنبه حدود ۸/۱ درصد معادل ۱۰۰ واحد کاهش یافت.

کارشناسان اقتصادی علت کاهش ارزش سهام را بی ثباتی سیاسی در یونان و احتمال اخراج آن کشور از حوزه پولی یورو و همچنین انتخاب فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست ها به ریاست جمهوری فرانسه می دانند.

در معاملات امروز شرکت های بزرگ حاضر در بازار بورس لندن مجموعا ۲۵ میلیارد پوند ضرر کردند.

در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه در یونان، ائتلاف حاکم حامی سیاست های ریاضت اقتصادی شکست خورد ولی احزاب دیگر نیز موفق به کسب اکثریت آراء نشدند و به همین دلیل هنوز دولتی در یونان تشکیل نشده است.

همچنین پیروزی فرانسوا اولاند که شعار اصلی اش حمایت از رشد اقتصادی به جای ریاضت اقتصادی بود، نگرانی هایی را در سطح اروپا به وجود آورده است.

در پی این تحولات سیاسی، بازارهای مالی اروپا نیز واکنش های منفی از خود نشان دادند و امروز علاوه بر بازار بورس لندن، ارزش سهام در فرانسه و آلمان نیز به ترتیب سه و دو درصد سقوط کرد.

از سوی دیگر با تشدید بحران در کشورهای حوزه پولی یورو، ارزش پوند انگلیس در مقابل پول واحد اروپایی به بالاترین حد خود طی چهار سال اخیر رسید و هر پوند به قیمت ۲۴/۱ یورو معامله شد.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۳۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.