ارزش سهام عدالت کاهش یافت

روند نزولی شاخص بورس در دو هفته اخیر روی ارزش سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و باعث شد ارزش این سهام نسبت به سه هفته گذشته، حدود سه میلیون تومان کاهش یابد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، می توانند با مراجعه به سامانه www.sahamedalat.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.

بر این اساس و طبق آخرین به روز رسانی گزارش دارایی که مربوط به تاریخ چهارم شهریور است، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان کمی بیشتر از ۱۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان است. درحالی که ارزش این سهام در تاریخ ۱۳ مردادماه، کمی بیش تر از ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.

این درحالی است که برخی معتقدند نمی توان نقش فشار فروش سهام عدالت را در ریزش بازار نادیده گرفت، زیرا اواخر مرداد ماه بود که کارگزاری ها حجم عظیمی از سفارش های ثبت شده سهام عدالت را ناگهان و به صورت یکجا در بازار عرضه کردند و این کار باعث ترس سهامداران دیگر و تبدیل صف خرید سهم ها به صف فروش شد.

اتفاقی که باعث شد مسئولین تصمیم بگیرند برای حمایت از بازار سرمایه و حقوق سهامداران، فروش سهام عدالت را بلوکی کنند و از ۲۸ مردادماه فروش سهام عدالت به صورت بلوکی با نماد ۲ در بورس انجام می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.