ارزش صادرات فارس در فروردین ۹۱ نسبت به فروردین پارسال افزایش یافت

به گزارش ایرنا، سکینه سیاحی گفت: در ماه نخست سال جاری سه هزار و ۲۳۵ تن کالا به ارزش ۱۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۷۵ دلار از طریق اداره کل گمرک های استان فارس به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: در فروردین ماه ۹۱ کالاها از استان فارس به ۲۰ کشور جهان از جمله عراق، امارات متحده عربی، آلمان، جمهوری کره، افغانستان، کویت، پاکستان، قطر و نروژ صادر شده است.

سیاحی اظهار داشت: مواد غذایی، فرش دستباف، کالای صنعتی، عصاره و پودر شیرین بیان، مصنوعات مسی، خرمای تازه و خشک، پسته و مغز پسته، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، کاشی و سرامیک، گلاب و سایر عرقیات بیشترین حجم صادرات کالا از استان فارس را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که در ماه نخست سال ۹۱ مقدار سه هزار و ۹۱۸ تن کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۳۹۲ دلار کالا از طریق گمرک های استان فارس به کشور وارد شده است.

وی از کشورهای امارات متحده عربی، آلمان، چین، هند، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، جمهوری کره، ایتالیا، اندونزی و تایوان به عنوان عمده کشورهای صادرکننده کالا به استان نام برد.

مدیرکل گمرک های استان فارس در ادامه اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری ۲۹ هزار و ۴۵۶ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شدند که از این تعداد، ۲۵ هزار و ۷۸۱ نفر ایرانی و سه هزار و ۶۷۵ نفر گردشگر خارجی بوده اند.

وی افزود: تعداد ۲۸ هزارو ۱۵۳ نفر مسافر نیز در این مدت از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شدند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۴۵۲ نفر ایرانی و دو هزار و ۷۰۱ نفر خارجی بودند.

سیاحی گفت: مردم استان فارس در ماه نخست سال جاری تعداد یک هزار و ۹ بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش ۱۸ هزار و ۴۸۱ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند.

وی ادامه داد:مردم استان فارس در این مدت تعداد ۵۳۳ بسته پستی به ارزش ۹ هزار و ۸۱۲ دلار به خارج کشور ارسال کردند.

مدیرکل گمرک های استان فارس افزود:درماه نخست سال جاری ۷۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش چهار میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۳۵۹ هزار ریال در گمرک های استان فارس تشکیل شد که از نظر تعداد ۲۹ درصد و از نطر ارزش ۵۷ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: از این تعداد، ۶ فقره پرونده برایت یافته و کالا به صاحبان آن ها مسترد شد و سایر پرونده ها به نفع دولت ضبط شده است. ک/۱

۲۰۲۶ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۶۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.