ارزش غذایی محصولات ارگانیک چگونه است؟

۳۰ آبان ،

محصولات ارگانیک از سایر محصولات بسیار سالم تر می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ محصولات ارگانیک محصولاتی می باشند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال پیش هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر: علف هرزکش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می‌شود، رشد می‌کنند.

بیماری دستگاه گوارش و تغذیه دارای بیشترین آمار بیماری‌ها در دنیا می باشند که باقیمانده سموم و مواد شیمیایی در ایجاد این بیماری‌ها نقش اساسی دارد. مصرف محصولات ارگانیک که در رشد و گسترش انها از سموم شیمیایی استفاده نشده در پیشگیری از این بیماریها نقش بسزایی دارد.

در ترکیبات میوه های ارگانیک هیچ گونه اصلاح ژنتیکی صورت نمی گیرد و از گازها برای رشد زودرس میوه ها استفاده نمی شود. به همین دلیل رنگ این نوع میوه ها طبیعی بوده و نه خیلی پررنگ یا کم رنگ تر از حد معمول می باشند. بافت آنها مناسب و خیلی نرم یا سفت نیست. اندازه میوه ها هم متعادل بوده و طعم و بوی طبیعی و مناسبی دارند که البته بارزترین ملاک تشخیص میوه های ارگانیک از غیرارگانیک هم همین طعم و بوی طبیعی شان است.

نکته: شکل ظاهری محصول نمی تواند معیار درستی برای خرید محصولات ارگانیک باشد. ما باید کیفیت محصول و محلی که تولید شده را مورد توجه قرار دهیم. معمولامحصولاتی که در بسیاری از بازارهای محلی ارائه می شوند، سالم تر می باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.