ارزش های پوشالی

مادرانی که مهم ترین دغدغه زندگی شان رسیدگی به ظاهر و آرایش لباس و صورتشان است، به طور ناخواسته این پیام را به دختر خود می دهند که تنها ارزش زن، به زیبایی اوست.

از طرف دیگر مادرانی که اجازه می دهند دختران کوچکشان از لوازم آرایشی درحین بازی استفاده کنند و دراین کار هیچ ممنوعیتی قائل نمی شوند، باید انتظار داشته باشند که در آینده دخترشان به اینگونه رفتارهای افراطی روی آورند. لذا توصیه می شود که والدین به خصوص مادران اجازه ندهند کودکشان به وسایل شخصی آنها مانند لوازم آرایشی و… نزدیک شده و استفاده نمایند.

وسایل بازی که درکودکی دراختیار برخی از کودکان قرار می گیرد، ارائه دهنده برخی الگوهای منفی و نادرست است.

برخی از عروسک های خارجی که سری کامل لوازم آرایش و… از ابزارهای اصلی زندگی این عروسک هاست که دختران کوچک دائما با آن مشغول و درحال بازی هستند.

توجه داشته باشید که کودکان با بازی کردن، زندگی را تمرین می کنند و استفاده از این نوع بازی ها و لوازم، به طور قطع در رفتارهای آتی فرزندان ما بی تاثیر نخواهد بود. بنابراین به والدین توصیه می شود که در انتخاب اسباب بازی برای دختران کوچک خود دقت لازم را مبذول نمایید.

روانشناسان، کمبود اعتماد به نفس در دختران و زنان را باعث افزایش تمایل آنها به آرایش کردن نامتعارف معرفی کرده اند.

گفتنی است آشنا ساختن نوجوان با ارزش های انسانی و زنانه و همچنین اصلاح الگوی فکری آنها و آشنا ساختن نوجوان با الگوی موفق زنان و دختران، از مهمترین و موثرترین روش ها برای جلوگیری و حتی اصلاح این ناهنجاری های رفتاری است که نیاز به کار کارشناسی از طرف مسئولین ذی ربط می باشد.

منبع: روزنامه کیهان


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.