ارزش یک تریلیون دلاری صنعت پرداخت همراه تا سال ۲۰۲۴

ارزش یک تریلیون دلاری صنعت پرداخت همراه تا سال ۲۰۲۴

عامل اصلی رشد بازار تجاری خدمات پرداخت همراه و افزایش ارزش جهانی این صنعت به یک تریلیون دلار، افزایش نیاز مشتریان برای راحتی و توسعه بیشتر مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی جدید است که بتواند تراکنش­های مالی آنها را راحت­ تر و امن­ تر سازد.

به گزارش طیف ارزش جهانی صنعت پرداخت همراه تا سال ۲۰۲۴ به یک تریلیون دلار خواهد رسید که محرک اصلی این رشد، تقاضای روزافزون مشتریان برای استفاده از تجهیزات مجهز به فناوری NFC می­باشد، به طوری که پیش‌بینی­ می­شود طی ۳ سال آینده، رشد سالانه ۹۷درصد در استفاده از این تجهیزات، تجربه شود.
دیوید هارکینسون، مدیر ارشد تیم مشاوره‌ای KPMG در این خصوص، اظهار داشت: «عامل اصلی رشد بازار تجاری خدمات پرداخت همراه، افزایش نیاز مشتریان برای راحتی و توسعه بیشتر مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی جدید است که بتواند تراکنش­های مالی آنها را به راحتی اجرا انجام دهد.»
وی در ادامه افزود: «گرچه  فعلاً پیام کوتاه، سرویس غالب در بخش خدمات پرداخت همراه محسوب می­شود، اما در آینده، خدمات مبتنی برسیستم ابری و ارتباطات غیرتماسی (NFC) در این بخش غالب خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که سهم بازار خدمات NFC تا سال ۲۰۲۴ به ۳۷درصد برسد.»
به گزارش طیف، افزایش تقاضای مشتریان نیز به دلیل افزایش تمایل آنها به خرید کردن در فضاهایی است که همیشه در دسترس و باز هستند و به سرعت کارهای مربوط به خرید آنها انجام می‌شود.
همچنین بررسی‌های این شرکت نشان می‌دهد که ۲۱درصد از خرده‌فروش‌ها، قابلیت خدمات پرداخت همراه را به عنوان یک شاخص کلیدی در کسب و کار خود قلمداد می­ کنند و فقط ۲درصد از آنها، استفاده از پرداخت همراه را مهم نمی­ پندارند.
گری پنفولد، یکی از شرکای KPMG نیز در این زمینه اضافه نمود: «قطعاً فضای همکاری میان سازندگان گوشی هوشمند، شرکت‌های مخابراتی و خرده‌فروشان وجود دارد، اما سؤال بزرگی که بی‌جواب مانده این است که مشتری به چه کسی برای در اختیار قرار دادن اطلاعات و پرداخت همراه اعتماد خواهد کرد؟ بنابراین اقدامات بعدی حول مسائلی همچون امنیت، زیرساخت و تعامل میان تجهیزات متمرکز خواهد بود.
وی در ادامه تأکید کرد: «از دیدگاه مشتریان، سرعت و امنیت پرداخت یک عامل کلیدی در موفقیت خدمات پرداخت همراه است، اما از منظر شرکت‌های مخابراتی و توسعه­ دهندگان فناوری این خدمات، سرعت بازار بسیار حائز اهمیت است و چگونگی پاسخگویی آنها به تأثیر قوانین رگولاتوری بستگی خواهد داشت. اگرچه واضح است که برندگان وضعیت کنونی، شرکت‌هایی هستند که غنی‌ترین تجربه کاربری و راحت‌ترین شرایط را برای مشتریان خود فراهم آورند.»

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.