ارزیابی میزان انتشار یافتن آلاینده های هوا در واحد های صنعتی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از اجرای پروژه پژوهشی ارزیابی انتشار یافتن آلاینده های هوا در واحد های فرآورشی این شرکت خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، باقرپورقاسم با بیان این مطلب گفت: پروژه تحقیقاتی ارزیابی انتشار یافتن آلاینده های هوا که از سوی طب صنعتی این شرکت ارائه شده است با نظارت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اجرایی می شود.

وی افزود: پروژه ارزیابی انتشار یافتن آلاینده های هوا برای اولین بار از روش جدید محاسبه معکوس برای تعیین ضریب انتشار یافتن آلاینده های هوا شاملSO2 ، CO و NO2 در مشعل های گازی مناطق نفت خیز جنوب با اعتباری  بالغ بر ۳۲۵ میلیون ریال اجرا شده است.

پورقاسم ادامه داد: بررسی عملکرد واحد های فر آورشی منتخب، تعیین میزان کل انتشار یافتن آلاینده های هوا، ایجاد یک بانک اطلاعاتی در ارتباط با واحد های فرآورش و تعیین میزان و نوع سوخت مصرفی و کنترل نحوه انتشار یافتن آلودگی هوا از مهم ترین اهداف این پژوهش به شمار می رود.
 
وی شناسایی محدودیت ها و مزایای واحد های مورد بررسی، تحلیل برنامه های توسعه در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، تعیین رویکردهای مقابله با آلودگی هوا وهمچنین مقایسه آلودگی واحدهای مورد بررسی را از دیگر اهداف اجرای این پروژه پژوهشی برشمرد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تصریح کرد: با اجرای این طرح پژوهشی، افزون بر کاهش هزینه های زیست محیطی ناشی از انتشار یافتن آلاینده های جوی، روند تولید ثروت از طریق فرآیندهای بدون مشعل و تبدیل ضایعات به محصولات با ارزش بیش از پیش تسریع می شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.