ارزیابی ۱۰۰ روزه دولت به اتمام نرسیده است/ “کشاورزی” اولویت اول پس از نفت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون “کشاورزی “مجلس با بیان اینکه شاید این روزهای کشاورزی، جز آن ۱۰۰ روزی باشد که دولت قول ارزیابی و ساماندهی مشکلات را داده است، گفت: به هیچ عنوان تولید کنندگان نباید از فعالیت منع شوند چرا که دولت نیز کشاورزی را اولویت اول پس از نفت خوانده است.

هدایت الله میر مرادزهی نماینده مردم سراوان و زابلی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هر چه برای قشر تولید کننده هزینه شود، در واقع هزینه نیست بلکه سرمایه محسوب می شود، اظهار داشت: هم اکنون تولید کنندگان در تامین نهاده های خود نیز با مشکل مواجه و مجبور به پرداخت قیمت گزافی برای تامین آنها شده اند.

وی ،‌افزود: دولت یازدهم شعار تحول در اقتصادی داد و “کشاورزی”را اولویت اول پس از نفت خواند البته ممکن است این روزها جز آن ۱۰۰ روزی باشد که دولت قول ساماندهی مسائل را در این مدت داده بود.

میر مرادزهی با تاکید بر اینکه لازم است قیمت ها کنترل شوند و اگر کاهش نیابند حداقل بیشتر نشوند، گفت: مسئله تامین نهاده ها برنامه ای بوده که در مجلس مطرح شده و لازم است دولت با استفاده از نیروهای کارشناس خود تولید کنندگان را مورد حمایت قرار دهد زیرا این مسئله یک مدیریت داخلی را طلب می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس به دلالان اشاره کرد و افزود: چطور است که این امکانات در اختیار دلالان و واسطه ها قرار دارد ولی به محض اینکه برای امور مردم برنامه ریزی می شود با مشکل مواجه می شود.

وی ادامه داد: دولت باید ورود کند و با نظارت و حمایت از تولید کننده و فعال کردن بخش خصوصی به ساماندهی این حوزه بپردازد.

میر مراد زهی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی چه عدم تخصیص ارز مرجع و چه دلیل دیگری فعالیت تولید کنندگان با مشکل مواجه شود تمام حوزه های مختلف در جامعه اعم از مصرف کننده، تولید کننده و حتی توزیع کننده نیز با مشکل مواجه می شوند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.