ارزیابی‌های ظریف و اشتون از گفتگوهای وین در پایان ۲ روز مذاکره فشرده

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به محتوایی، جدی و مفید بودن مذاکرات گفت دربارهٔ یک رشته موضوعات شامل غنی‌سازی، راکتور اراک، همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و تحریم‌ها گفت‌وگو شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به وین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه پس از پایان ۲ روز مذاکره فشرده در شهر وین دربارهٔ گام پایانی توافقنامه ژنو در نشست مشترک خبری با اشتون به تشریح گفت‌وگوها پرداخت.

ظریف گفت: در جلسات دو روز بحث‌های محتوایی و جدی و مفید دربارهٔ یک رشته موضوعات شامل غنی‌سازی، راکتور اراک، همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و تحریم‌ها انجام شد.

وی افزود: خانم اشتون و بنده و معاونان و مدیران سیاسی چین، فرانسه، آلمان روسیه، آمریکا و انگلیس دومین دور مذاکرات برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک طرفین برای رسیدن به راه حل جامع را خاتمه دادیم.

وزیر خارجه ادامه داد: یکبار دیگر از وزیر خارجه اتریش و همکاران و سازمان ملل برای فراهم کردن امکانات برگزاری این گفتگوها سپاسگزاری می‌کنم. براساس چارچوب زمان‌بندی که دور قبل تعیین کردیم در جلسات دیروز و امروز بحث‌های بسیار محتوایی و جدی و مفید پیرامون یک رشته از موضوعات داشتیم که شامل غنی‌سازی، اراک، همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای و تحریم‌ها بود.

وی گفت: مجددا از هفتم تا نهم آوریل در وین جلسه خواهیم داشت و گفتگوها را راجع به موضوعات محتوایی قابل پیگری در توافق جامع ادامه می‌دهیم. در فاصله الان تا اجلاس رسمی ما کارشناسان و متخصصان ما ملاقات خواهند کرد تا دربارهٔ جزئیات موضوعاتی که به آنها واگذار شده بحث و گفتگو کنند.

ظریف در پایان فرارسیدن نوروز را تبریک گفت.

  • ارزیابی اشتون

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکرات وین ۲ را مفید و مثبت ارزیابی کرد. کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دومین و آخرین روز مذاکرات وین دربارهٔ گام پایانی توافقنامه ژنو به همراه ظریف با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح این گفت‌وگوها پرداخت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در این دور از مذاکرات دربارهٔ غنی‌سازی و اراک، همکاری‌های غیرنظامی و تحریم‌ها صحبت شده است.

وی افزود که سعی می‌کنیم دربارهٔ مباحث ماهوی کار کنیم. در مرحله بعدی کارشناسان دو طرف ملاقات‌هایی خواهند داشت.

اشتون در پایان گفت: سال نو شما و ظریف مبارک!


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.