ارزیابی وبگاههای دستگاههای حاکمیتی بر اساس استانداردهای بومی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضی با اشاره به اهمیت وب‌گاه‌ها و پورتال‌های دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی تصریح کرد: وب‌گاه‌ها نقاط ارتباطی مردم با دستگاه‌ها و دستگاه‌ها با دستگاه‌ها هستند و با توجه به توسعه دولت الکترونیکی و قوانین مرتبط با آن در کشور، خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها که از طریق این وب‌گاه‌ها ارائه می‌شود در حال افزایش است؛ بر این اساس نیاز است که وب‌گاه‌ها به عنوان نقطه ارتباطی دستگاه‌های حاکمیتی با مردم از یک اصول مشخص و استاندارد برخوردار باشند تا مردم به راحتی بتوانند از خدمات استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تمامی سعی خود را برای ارتقای امنیت پورتال و وب‌گاه‌ها و همچنین ارزیابی آن‌ها به‌ کار گرفته است، افزود: شرکت در جشنواره ملی فاوا در اردیبهشت امسال منتج به ارزیابی پورتال‌های استانی شد و هم اکنون نیز تلاش کرده‌ایم به صورت تخصصی‌تر با حضور و همکاری در جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی، وب‌گاه‌ها مورد سنجش قرار بگیرند.

رئیس امور توسعه دولت الکترونیک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری ارزیابی وب‌گاه‌های دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار این معاونت و با همکاری شورای عالی اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

وی به ارزیابی عملکرد سالانه دستگاههای اجرایی و حاکمیتی اشاره و تصریح کرد: ساماندهی مناسب کلیه وب‌گاه‌های حاکمیتی و اجرایی به لحاظ محتوایی، کمی و کیفی صورت خواهد گرفت.

رضی با اشاره به خروجی جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی گفت: بر اساس دو دوره گذشته این جشنواره، شاخص‌هایی تعیین شد که در مقاطع مختلف بر اساس استانداردهای بومی عملکرد و محور توسعه دولت الکترونیک دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

این مقام مسئول، استانداردسازی ساختار درگاه‌های خدمات دولت الکترونیک را از نکات ضروری و مورد نیاز عنوان کرد که سبب می‌شود خدماتی که در این وب‌گاه‌های ارائه می‌شود با استاندارد بهتری، عملیاتی و کاربردی شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.