ارز آوری ۴۰ میلیون دلاری میگو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران با اشاره به رشد ۴۰ درصدی صادرات میگو در سال جاری گفت: ارزش این صادرات بیش از ۴۰ میلیون دلار است.

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قیمت میگو در بازارهای جهانی به دلیل کاهش تولید سایر کشورها، حدود ۱۰ درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است.

وی افزود: بنابراین درآمد زایی ما نیز نسبت به سال پیش که ۲۷ میلیون دلار بوده افزایش یافته و به بیش از ۴۰ میلیون دلار می رسد.

خدایی با بیان اینکه ۵۰ درصد تولید میگو در بازار داخلی مصرف می‌شود اضافه کرد: امسال حدود هفتاد هزار تن میگو صادر می شود که این میزان نسبت به ۴۹۰۰ تن سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به کاهش صادرات میگو به کشورهای اروپایی ملی سال های اخیر ادامه داد: این مسئله به دلیل کاهش روابط سیاسی و تجاری ایران با سایر کشورها و همچنین کاهش توان اقتصادی کشورهای اروپایی رخ داد.

خدایی با بیاناینکه در سال جاری کشورهای اروپایی استقبال خوبی از میگوی ایرانی داشته اند اضافه کرد: امسال روند صادرات رو به بهبود  و توسعه است.

به گفته وی صادرات میگو به کشورهایی مثل امارات، مصر، لبنان، ایتالیا و.. انجام میگیرد.

خدایی در پایان با اشاره به اینکه صادرات میگو از طریق واسطه انجام می شود خاطرنشان کرد: تمام کشورهایی که مقصد صادرات میگوی ایرانی می باشند خود مصرف کننده این محصول اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.