ارز دانشجویی حذف نمی‌شود

وزیر علوم:

آموزش > عالی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد که این وزارتخانه برنامه‌ای برای حذف ارز دانشجویی ندارد.

به گزارش ایسنا، کامران دانشجو در حاشیه نشست انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران، درباره تعهد دانشجویان استفاده‌کننده از ارز دانشجویی به چند سال خدمت پس از بازگشت از تحصیل، اظهار کرد: بر اساس قوانین اداره کل امور دانشجویان این شرایط باید اعمال شود.

وی با اشاره به برگزاری یکپارچه آزمون کارشناسی ناپیوسته سال ۹۱ و ادغام این آزمون بین دانشگاه‌های دولتی و آزاد، گفت: باید نتایج این آزمون بررسی شود و اگر مثبت باشد، از سال آینده برای آزمون‌های دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

وزیر علوم افزود: در این رابطه باید کار کارشناسی بیشتری صورت بگیرد تا هر کاری بهتر است، انجام شود.

دانشجو در رابطه با سرانجام بازنگری آزمون دکتری و با بیان اینکه برگزاری آزمون دکتری مانند آزمون‌های دیگر سابقه ۵۰ ساله ندارد، اظهار کرد: آزمون دکتری تنها دو سال است که به این شیوه جدید برگزار می‌شود، بنابراین باید هر سال بازنگری را انجام دهیم تا به حالت تثبیت برسد.

وی درباره برگزاری آزمون دکتری سال ۹۱، تصریح کرد: آزمون دکتری امسال نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر اجرا شد، به طوری که نمره آزمون در گزینش نهایی اثر دارد و این نشان از تخصصی‌تر شدن این آزمون است.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه‌های ما باید در ارتباط با مسائل روز آگاه و فعال باشند، افزود: انتخابات ریاست جمهوری بخشی از مسائلی است که باید به نوبه خود در دانشگاه‌ها مطرح شود. بنابراین مدیریت دانشگاه نه تنها باید اجازه طرح مسایل انتخاباتی را در دانشگاه‌ها بدهد، بلکه باید شرایط را طوری فراهم کند که دانشجویان در چارچوب مقررات نظرات خود را بیان کنند.

دانشجو در پایان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره احتمال کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری، ضمن بیان اینکه اولین بار است که این مطلب را می‌شنوم، گفت: در حال حاضر وزیر دولت آقای احمدی‌نژاد هستم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم. ترجیح می‌دهم خدمتم در راستای رضای خدا باشد نه برای جهش به مراتب بالاتر


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.