ارز در زمان مناسب به دست ما نمی رسد

۲۳م اسفند ،

رئیس سندیکای تولید کنندگان دارویی انتقال ارز به بعضی از کشورها را به خاطر مشکلات تحریم یکی از مشکلات اساسی صنعت گران دارو عنوان کرد.

دکتر نجفی، رئیس سندیکای تولید کنندگان دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلات ارزی برای صنعتگران دارو هم علاوه بر بیماران مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است صنعتگران با دو مشکل تخصیص ارز و دیگری زمان تخصیص ارز در این حوزه روبرو می باشند.

وی گفت: زمان تخصیص ارز برای ما بسیار مهم است چرا که ما برای خرید مواد اولیه برنامه ریزی می کنیم ولی چون ارز در زمان مناسب به دست ما نمی رسد ما را با مشکلات بسیاری روبرو می کند.

نجفی عنوان کرد:  با وجود این که ما حدود ۴۵ درصد مواد اولیه دارویی خود را در کشور تولید می کنیم ولی بخشی از همین مواد افزودنی اولیه را نیز باید از خارج وارد کنیم بنابراین این یک زنجیره پیوسته ای است که در تمام دنیا به همین منوال است چرا که هیچ کشوری از صفر تا صد محصولات خود را در داخل کشور خود تولید نمی کند.

وی ادامه داد: انتقال ارز هم به خارج از کشور یکی دیگر از مشکلات ما صنعتگران است چرا که ما به خاطر تحریم ها برای انتقال ارز به بعضی از کشورها مشکل داریم که طبعاً همین عوامل اثراتی را روی دارو گذاشته است.

نجفی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به مدیریت خوب صنعتگران و وجود مواد اولیه و بسته بندی در انبارهای کارخانه های کشور این آثار مشکلات بسیاری برای جامعه ایجاد نکرده است و ما امیدواریم که با تلاش های مسئولین کمبود مواد اولیه در کشور برطرف شود.

رئیس سندیکای تولید کنندگان دارو خاطر نشان کرد: درست است که تحریم ها سبب کم کردن شیفت های کارگران کارخانه های دارو سازی شده است ولی توان تولید دارو در کشور ما تقریباً بیش از ۱٫۵ برابر نیاز کشورمان است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.