ارز دولتی قیمت گوشت را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد


ارز دولتی قیمت گوشت را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد

۱۳:۴۵ (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت گفت: در صورت تحویل ارز ۱۲۲۶ تومانی به واردکنندگان گوشت قرمز و مرغ، قیمت این اقلام تا ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.

 حسین صدر در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به ضرورت تمرکز سیاست گذاریها و اجرا برای واردات گوشت قرمز و اقلام پروتئینی، گفت: اگر دولت ارز ۱۲۲۶ تومانی را در اختیار واردکنندگان رسمی و شناسنامه دار قرار دهد به طور قطع علاوه بر اینکه بازار کنترل می شود می توان امیدوار بود که قیمت تا ۲۵ درصد هم کاهش یابد، این در حالی است که هم اکنون برخی دستگاههای ذیربط از وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی باید اجرای واردات گوشت را به دست متخصصان و واردکنندگان شناسنامه داری که عضو تشکل های قانونی هستند بدهد.

رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت افزود: راهکارهایی وجود دارد که بتوان با اعتبارات مصوبی که دولت برای تنظیم بازار اقلام پروتئینی و کالاهای اساسی در اختیار دارد، زمینه را برای تنظیم بازار و تامین اقلام مورد نیاز مردم با قیمت و کیفیت مناسب تامین شود.
 

وی تصریح کرد: به نظر می رسد که برخی زیرمجموعه های دولت باید خود را از واردات کالا به ویژه اقلام پروتئینی کنار بکشند و کار را به بخش خصوصی بسپارند، چرا که واردات این کالاها از کشورهای دنیا نیازمند گشایش ال سی است در حالی که دولت به دلیل تحریم های بین المللی این امکان را ندارد.
 

به اعتقاد صدر، وظیفه ذاتی شرکت پشتیبانی امور دام تامین و توزیع نهاده های کشاورزی است که بر این اساس ، به نظر می رسد این شرکت نباید درگیر کارهای اجرایی شده و برای خرید کالاها چانه زنی کند، چرا که هم اکنون بخش خصوصی قدرتمند در این زمینه وجود دارد که با حمایت و پشتیبانی دولت می تواند به تامین اقلام مورد نیاز مردم بپردازد.


رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت اظهار کرد: چنانچه ارز دولتی با نرخ ۱۲۲۶ تومان در اختیار واردکنندگان رسمی و شناسنامه دار قرار گیرد آنها می توانند علاوه بر تامین کالاهای مورد نیاز کشور بازار را به لحاظ قیمتی نیز کنترل کنند.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

مهر


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.