ارز مبادلاتی به تلفن همراه تعلق نگرفت

۲۸ام بهمن ،

فاوانیوز: رییس اتحادیه لوازم صوتی تصویری و تلفن همراه گفت: اختصاص ارز مبادلاتی به تلفن همراه ثبات قیمت‌ها را در برخواهد داشت.
 
ابراهیم درستی اظهار کرد: تلفن همراه در اولویت نهم قرار گرفته، اما همچنان ارزی به آن داده نشده است. این در حالی است که با اختصاص ارز قیمت‌ آن کاهش یافته و قیمت رقابتی در بازار ایجاد خواهد شد. وی ادامه داد: محصولاتی که با ارز آزاد وارد شوند متناسب با ارز آزاد قیمت‌گذاری و به فروش می‌رسند. همچنین محصولاتی که با ارز مبادلاتی وارد شوند متناسب با ارز مبادلاتی قیمت‌گذاری و به فروش خواهند رسید.

او با اشاره به سهم اتحادیه‌ها از هزینه طرح شبنم بیان کرد: با کلیات طرح موافق هستیم، اما مسوولان باید به قول و قرار‌های خود از قبیل اطلاع‌رسانی جامع و پرداخت پنج تومان از هزینه هر برچسب به اتحادیه عمل کنند. درستی تصریح کرد: این مبلغ برای رفع هزینه‌های اتحادیه در مورد اجرای طرح شبنم است که این مبلغ به شورای اصناف داده شده است.

وی همچنین دربارهٔ باند و بلند‌گو، محصولات صوتی تصویری و دوربین‌های مداربسته گفت: تولید داخلی باند و بلند‌گو حجم اعظم بازار را تشکیل می‌دهد که جوابگوی نیاز بازار است.

کولر‌ گازی، تلویزیون، DVD PLAYAER و دیگر محصولات صوتی تصویری به صورت قاچاق از مریوان و بانه به کشور وارد می‌شوند که حجم اعظم محصولات بازار را تشکیل می‌دهند. همچنین اکثر دوربین‌های مداربسته وارداتی می باشند که از ۲۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان قیمت دارند.

منبع: ایسنا

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.