ارز مرجع را به خودروهای لوکس ندادیم

۰۸ام بهمن ،

بهمنی:

ارز مرجع را به خودروهای لوکس ندادیم

سفارش‌شدگان دولتی‌ واقعیت ندارد

رئیس کل بانک مرکزی پرداخت ارز مرجع برای واردات خودرو لوکس توسط سفارش شدگان اشخاص متنفذ در دولت را رد کرد.

به نقل از فارس، محمود بهمنی دربارهٔ «وارادات خودور لوکس با ارز مرجع» به خبرنگار سیاسی فارس گفت: ارز مرجع فقط برای کالاهای اساسی همچون گندم، ذرت، سویا، کنجاله و امثال آن است.

وی افزود: بانک مرکزی تا اواخر شهریور ماه برای کالاها اعتبارات اسنادی می گشود و هر چه ثبت سفارش می دادند،‌ وزارت بازرگانی باز می کرد.

رئیس کل بانک مرکزی متذکر شد که پرداخت ارز هزار و ۲۲۶ تومانی به کالاهایی که وزارت بازرگانی به عنوان اولویت مطرح کرد، مابه‌التفاوت نداشت.

بهمنی افزود: بانک مرکزی جز ارز مرجع ارز دیگری نداده و این ارز را نیز از شهریور ماه، فقط برای واردات دو نوع کالای اساسی و به همه متقاضیان اعم از دولتی و غیر دولتی پرداخت کردیم.

وی با اشاره به تخلف بعضی اشخاص در گرانفروشی کالاهایی که با ارز هزار و ۲۲۶ تومانی وارد کرده‌اند، برخورد با این اشخاص را در حیطه وظایف بانک مرکزی ندانست.

رئیس کل بانک مرکزی در عین حال گفت که این نهاد با خاطیانی که ارز مرجع را در بازار آزاد فروخته یا در اموری غیر از واردات کالاهای اساسی صرف کرده‌اند، برخورد کرده است.

بهمنی افزود: در مرحله اول ۳۰ هزار میلیارد از حساب این اشخاص برداشته و به خزانه بازگرداندیم و قصد داریم حدود ۲ هزار میلیارد دیگر هم برداشت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: صیانت از بیت‌المال هزینه دارد و من آن را قبول کردم و تا آخر هم در این راه ایستاده‌ام مگر اینکه دیوان محاسبات بگوید دیگر برداشتی نشود یا پول های برداشت شده را پس دهید.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس پرداخت ارز مرجع برای واردات خودروی لوکس با پیشنهاد بعضی اشخاص متنفذ در دولت را رد کرد.

وی تصریح کرد: تا اواخر مرداد، انواع کالا از جمله خودرو در لیست ثبت سفارشات بود اما بعد از آن کالاها را طبقه‌بندی کردیم و فقط برای کالاهای اساسی ارز پرداختیم.

یکشنبه ۸ بهمن   ۱۳:۳۴

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.