ارسال روبات ماه نورد آئودی به ماه

ارسال روبات ماه نورد آئودی به ماه

ممتاز نیوز – به گزارش ممتاز نیوز به نقل از بیگ بنگ/ شرکت خودروسازی آئودی با همکاری شرکتی آلمانی ماه‌نوردی ساخته‌ که قرار است سال آینده روی همان نقطه‌ای که ماموریت آپولو فرود آمد، روی ماه فرود بیاید.
این ماه‌نورد که کواترو نام دارد، از فناوری ای‌ترون آئودی برخوردار است که به معنی وجود قدرت رانش هوشمند برای هر چهار چرخ روبات است. این دستگاه ۳۰ کیلوگرمی با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی و ترکیبی از مواد سبک ساخته شده‌است تا وزنی سبک داشته‌ باشد. این روبات تاکنون تحت آزمایش‌های مختلف قرار گرفته‌است.

قرار است این ماه‌نورد به همراه فرودگر Alina که در نهایت دو دستگاه کواترو را به ماه خواهد برد،‌ در آزمایش فشار مورد برسی قرار گیرند و تا پایان سال ۲۰۱۲ در منطقه‌ای در خاور‌میانه در شبیه‌سازی ماموریت نهایی حضور داشته باشند. ماموریت پرتاب این دو ماه‌نورد به منطقه تائوروس لیترو در ماه اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی انجام شود، و دو ماهنورد به منطقه فرود آپولو ۱۷ خواهند رفت تا آنچه از این ماموریت در سال ۱۹۷۲ روی ماه به جا مانده را با استفاده از چهار دوربین و تصاویر سه بعدی و ۳۶۰ درجه به زمینیان نشان دهند.

lunar-rover-2علاوه بر این کار، تجهیزات آزمایشگاهی متعلق به ناسا،‌ آژانس فضایی اروپا و ویکی‌پدیا نیز به همراه دو ماهنورد به ماه ارسال خواهند شد. این ماهنورد با هدف برنده شدن در مسابقه جایزه بزرگ ماه گوگل که ۳۰ میلیون دلار است،‌ ساخته شده‌است. این جایزه به شرکت یا فردی تعلق خواهد گرفت که بتواند تا دسامبر سال ۲۰۱۷ ماهنوردی روباتیک را ساخته، به سمت ماه پرتاب کرده و روی ماه فرود آورد و ماهنورد بتواند ۵۰۰ متر روی ماه حرکت کرده و تصاویری با وضوح بالا به زمین ارسال کند.

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.