ارسال روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون پیامک

به گزارش ممتازنیوز، نوید کمالی اظهار کرد:نرخ رشد مشترکان موبایل در دنیا نسبت به کاربران کامپیوتر و اینترنت بیش از پنج برابر برآورد می‌شود، در این راستا استفاده از خدمات ارزش افزوده بر بستر موبایل می‌تواند تاثیر به‌سزایی در توسعه اقتصادی کشورها داشته باشد.
کمالی ادامه داد: میزان گردش مالی بازار این کالای ارتباطی در خاورمیانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‏‌شود که قابل مقایسه با اینترنت و کامپیوتر نیست، در این راستا نرخ رشد سالانه بازار موبایل هفت درصد عنوان می‏‌شود و روزانه نیز بیش از ۱۰۰ میلیون پیامک در کشور ارسال می‌شود، اما به دلیل استفاده نامناسب از خدمات ارزش افزوده بر این بستر، آن‌طور که باید نقش موبایل بر توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور محسوس نیست.
وی افزود:در صورتی که تولیدکنندگان گوشی در کشور از دانش و فناوری برخوردار شوند می‏‌توانند نقش حائز اهمیتی در توسعه اقتصادی کشور ایجاد کنند چراکه هم اکنون بیشتر تولیدکنندگان معتبر جهانی از دانش و فناوری‌های به روز برای تولید این کالا برخوردار هستند.
عضو انجمن تجارت الکترونیک ایران اظهار کرد: اگر تولیدکنندگان به دانش و فناوری روز دسترسی داشته باشند می‌توان به رشد تولید ناخالص ملی در این بخش امید داشت چراکه با داشتن این دانش بازدهی اقتصادی با افزایش چشمگیری رو به رو خواهد شد.
وی گفت:در صورتیکه از دانش و فناوری تولید گوشی تلفن همراه برخوردار باشیم نیازی نیست که تولید و یا مونتاژ این کالا به طور حتم در ایران انجام شود چرا که همانند سایر برندهای معتبر جهانی همچون نوکیا، آی فون، سونی اریکسون، سامسونگ و غیره که از دانش و فناوری این کالا برخوردارند اما به تولید این نوع گوشی‎‏ها در چین می‌پردازند ما نیز می‌توانیم از دانش تولید این فناوری برای توسعه اقتصادی بهره ببریم.
کمالی با بیان اینکه تحقیقات مختلف نشان از تاثیر تلفن همراه بر رشد اقتصادی کشورهای درحال توسعه دارد، گفت:تاثیر نسل سوم ارتباطات بی‌سیم در روند توسعه سریع اقتصادی کشورهایی همچون ویتنام، فیلیپین، هند، کنیا و آفریقای جنوبی کاملا مشهود است.
عضو انجمن تجارت الکترونیک ایران اضافه کرد: امروزه در ویتنام از ابزارهای مختلف ارتباطی و سرویس‎‏های نسل سوم موبایل برای مبادلات تجاری استفاده می‏‌شود، در فیلیپین بیش از چهار میلیون کاربر از موبایل به عنوان کیف پول مجازی برای خرید کالا یا انتقال وجه استفاده می‏‌کنند که این سرویس در اکثر کشورهای ثروتمند به ندرت استفاده می‎شود.
کمالی بیان کرد: امروه فیلیپینی‏‌ها دارای مقام جهانی در مقوله تجارت موبایلی هستند؛ این سرویس یک روش مناسب برای افرادی است که در کشورهای درحال توسعه حساب بانکی ندارند و نقل و انتقال پول برایشان خطرناک و دشوار است که این الگو می‌تواند مدلی مناسب برای پیاده سازی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور ما از جمله مناطق روستایی باشد.
وی درباره اهمیت تجارت با موبایل خاطرنشان کرد: در هند ماهیگیران از طریق خدمات نسل سوم موبایل قراردادهای فروش ماهی منعقد می‏‌کنند و کشاورزان کنیایی با استفاده از تلفن همراه از قیمت محصولات اطلاع می‌یابند.
کمالی افزود: در آفریقای جنوبی نیز سرویس‌های مالی مبتنی بر موبایل از سال ۲۰۰۵ مرسوم شده به نحوی که تلفن همراه مبتنی بر نسل سوم نقش دفتر کار مجازی را حتی برای نجاران و نقاشان ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: با این وجود موسسات مالی دریافته‏‌اند که جذب مشتریان جدید از طریق شبکه‏‌های نوظهور موبایل به راحتی ممکن است و گسترش این شبکه‏‌ها مزایای اقتصادی دیگری همچون سرمایه‌گذاری افراد خارجی، دسترسی بهتر خانواده‌ها به اطلاعات بهداشتی و آموزشی و افزایش درآمد دولت از اعطای گواهینامه‎‏ها و دریافت مالیات‌ها را نیز به همراه دارد.
کمالی اظهار کرد:براین اساس و براساس آمارهای بین‌المللی حتی گفته می‎شود که پیشرفت تکنولوژی‌های تلفن همراه به ویژه فناوری نسل سوم و امکان دسترسی به شبکه‏‌های موبایل در نقاط دور افتاده و فقیر جهان منجر به بهبود قابل توجه سطح خدمات بهداشتی و آموزشی در این مناطق شده و خواهد شد.
عضو انجمن تجارت الکترونیکی ایران عنوان کرد:در همین حال تاثیر توسعه اتصال از طریق تلفن‌های همراه نسل سوم با کاهش هزینه‎های حمل و نقل و پشتیبانی از اطلاعات جزئی اما ضروری مانند قیمت‌ها و یا اطلاعات بورس، برروی تجارت‌های کوچک بسیار تاثیرگذار بوده و سود فزاینده‏‌ای را برای افراد در پی داشته است.
کمالی خاطرنشان کرد: با این وجود موبایل دیگر یک وسیله تجملاتی نیست و نقش به‌سزایی در برقراری و تسهیل ارتباطات، انتقال اطلاعات، به دست آوردن پول بیشتر و معاملات تجاری ایفا می‌کند اما با این وجود در کشور ما جنبه ارتباطی موبایل بیشتر مشهود بوده و تاکنون گام مهمی برای استفاده از این وسیله ارتباطی در مبادلات اقتصادی برداشته نشده است.
وی با بیان اینکه نقش دولت همراه در ایجاد جامعه پاک باید تبیین شود، افزود: این در حالی است که با ورود فناوری جدید و به روز و رقابت در بازار خدمات ارزش افزوده بر بستر این فناوری، می توان به موبایل به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور نگاهی دوباره انداخت.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.