ارسال پرونده اتهامی عاملان سرقت اخیر در تهران به دادگاه

۳۰م آذر ،

پرونده اتهامی چهار نفرعامل سرقت اخیر در تهران که فیلم آن در فضای مجاز انتشار یافته بود، با اتهام محاربه و سرقت مسلحانه مقرون به آزار به دادگاه ارسال شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در کیفرخواست صادره برای دو نفر از متهمان اتهام محاربه و نیز جرح عمدی و نیز برای دو متهم دیگر نیز به اتهام سرقت مقرون به آزار درخواست کیفر شده است.
دادستان تهران هم چنین در کیفرخواست صادره با توجه به سوابق متعدد متهمان، علاوه بر مجازات های مقرر قانونی، از دادگاه درخواست کرده است مواد ۱۹ و ۴۸ مکرر قانون مجازات اسلامی نیز در خصوص آنان اعمال گردد.
انتظار می رود جلسه محاکمه این چهار متهم هفته آینده در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شود. 
گفتنی است: در روز شنبه مورخ ۱۱ آذر فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۷ فلسطین اعلام کرده بود زمانی که در حال بازگشت از بانک به محل کار خود در یک شرکت خصوصی بود، توسط چهار نفر که با دو دستگاه موتورسیکلت تردد می کردند با قمه و چاقو مورد حمله قرار گرفته و آنان ضمن مجروح کردن او ، اسناد و مدارک مالی و وجوه او را به سرقت برده اند. 
با اعلام به مرجع قضایی و با توجه به اینکه از صحنه سرقت فیلمی بدست آمده بود، موضوع در دستور کار پلیس و دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت و پس از تجزیه و تحلیل تصاویر به دست آمده و با دستورات قضایی بازپرس پرونده یکی از متهمان در تاریخ ۲۳ اذردستگیر شد که پس از انجام تحقیقات بعدی ، نامبرده با اقرار به سرقت ، سه هم دست دیگر خود را نیز معرفی کرد که آنان نیز در تاریخ ۲۵ اذر شناسایی و دستگیر شدند و تمامی متهمان به ارتکاب سرقت یاد شده اعتراف کردند.
دراین تحقیقات هم چنین مشخص شد که دو نفر از متهمان که سوابق متعدد کیفری قبلی دارند ، در حین ارتکاب قمه و چاقو به همراه داشتند و شاکی را با استفاده از آن مورد ضرب و شتم قرار دادند.
درتحقیقات محلی نیز گواهان و شهود حاضر در صحنه سرقت، ضمن تشریح جزئیات اعلام کردند که در اثر سرقت یاد شده دچار رعب و هراس شده اند.
به دستور بازپرس پرونده، هم چنین ضمن بازسازی صحنه، هر ۴ متهم یاد شده به پزشکی قانونی جهت معاینه روان پزشکی معرفی که نتیجه حاصله حاکی از آن است که متهمان چه در زمان ارتکاب جرم و چه در زمان حاضر از سلامت روانی و روحی برخوردارند.
رسیدگی به سایر اتهامات متهمان یاد شده در دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.