ارسال پیامک انبوه فقط با مجوز قانونیست

اپراتورهای تلفن همراه در کشور موظف هستند ضمن اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص نوع خدمات پیامک انبوه، قبل از ارسال پیامک، موافقت مشترک را دریافت کنند.
به گزارش موبناکمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ١٣٣ خود در ۲۵ بهمن ماه سال ۹۰ ضوابط و مقررات ارسال پیامک‌های انبوه و سرویس‌ها و خدمات ارزش افزوده را تصویب کرد
.به گزارش موبنا تمامی اپراتورها موظف هستند برای ارایه خدمات پیامک انبوه در قالب اطلاع رسانی، خبری، تبلیغات، بازی و سرگرمی و موارد مشابه قبل از شروع ارایه خدمات، پس از تایید کمیسیون، مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح قانونی دریافت و با تایید سازمان شروع به ارایه خدمات کنند.
همچنین تمامی اپراتورها موظف هستند ضمن اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص نوع خدمات پیامک انبوه، قبل از ارسال پیامک، موافقت مشترک را دریافت کنند.اپراتورها باید قبل از هرگونه اقدام، راهکارهای اجرایی این کار را با سازمان هماهنگ کرده و تاییدیه لازم را دریافت کنند.طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در هر گونه خدمات پیامکی محتوایی که برای مشترک هزینه ایجاد می‌کند، باید تعرفه‌های مذکور به تصویب کمیسیون برسد.
برای ارایه هرگونه خدمات جدید، اپراتورها موظف هستند قبل از شروع ارایه خدمات، پس از تایید کمیسیون، بر اساس تشخیص مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح قانونی دریافت و با تایید سازمان شروع به ارایه خدمات کنند.
درهمین حال معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که از بیستم بهمن‌ماه، هیچ اپراتوری نباید بدون اخذ موافقت قبلی مشترک، پیامک تبلیغاتی ارسال کند.
به گفته لطف الله سبوحی به این ترتیب باید اپراتور موافقت مشترک را برای دریافت اس‌ام‌اس‌های اطلاع‌رسانی، مورد پرسش قرار دهد و در صورت تمایل مشترک، اس‌ام‌اس تبلیغاتی برای وی ارسال شود، در غیر این صورت مشترک نباید این پیامک‌ها را دریافت کند.
وی افزود: براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اجرای این مصوبه از بیستم بهمن‌ماه به اپراتورها ابلاغ شده است و اپراتورها نیز برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده‌اند.
تلفن همراه جزئی از حریم خصوصی افراد است و اینکه برخی زمان‌های ناخواسته پیامک‌هایی برای افراد ارسال شود، مصداق عدم رعایت حقوق شخصی افراد است.
این درحالیست ارسال پیامک های تبلیغاتی به گوشی تلفن کاربران در هر ساعت شبانه روز اعتراض بسیاری از افراد را برانگیخته است و بسیاری از آنها به دنبال راه حلی هستند که این پیامک ها برای آنها ارسال نشود.
به گفته مسوولان اپراتورها ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یکی از راه‌های درآمدزایی برای اپراتورهای تلفن همراه محسوب می‌شود، اما از سوی دیگر کاربران تلفن همراه این اقدام را نوعی نقض حریم شخصی خود عنوان می‌کنند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.