ارسال یادداشت ایران به آمریکا/ واشنگتن، مسوول تأمین امنیت جان ۴۸ زائر ایرانی

‘حسین امیرعبداللهیان’ بامداد سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا، اظهار داشت: در این یادداشت باتوجه به حمایت علنی آمریکا از گروه های تروریستی و ارسال سلاح به سوریه، مسوولیت تأمین امنیت جان ۴۸ زایر ایرانی ربوده شده در دمشق متوجه ایالات متحده آمریکا دانسته شده است.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه تسریع کرد: آمریکا به عنوان حامی تروریسم مسوول جان زایران ایرانی است.

این مقام مسوول وزارت امور خارجه، علاوه بر آمریکا دولت های قطر و ترکیه را نیز در این موضوع مورد خطاب قرار داد و از آنان خواست به مسوولیت خود در قبال حفظ جان زوار ایرانی ربوده شده در سوریه توجه داشته باشند.

امیرعبداللهیان در باره دیگر اقدامات وزارت امور خارجه در مورد ۴۸ زایر ایرانی ربوده شده در سوریه گفت: این افراد همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) عازم زیارت حضرت زینب(س) در دمشق بودند که توسط گروهی موسوم به ارتش آزاد سوریه به گروگان گرفته شدند.

وی افزود: وزارت امور خارجه به محض اطلاع از ربوده شدن این افراد، اقدامات دیپلماتیک فشرده ای انجام داد و دکتر ‘علی اکبر صالحی’ وزیر امور خارجه با ‘احمد داود اوغلو’ وزیر خارجه ترکیه تماس تلفنی گرفت و از وی خواست در این موضوع مداخله و به آزادی ۴۸ زایر ایرانی ربوده شده کمک کند.

معاون وزیر امورخارجه اضافه کرد: صالحی همچنین تماس تلفنی مشابهی با نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر گرفت تا این کشور نیز برای آزادی زایران ایرانی ربوده شده تمام تلاش خود را بکار گیرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه تلاش های فشرده وزیر امورخارجه در مورد ۴۸ زایر ایرانی ربوده شده کماکان تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت، گفت: انتظار داریم کشورهایی که به نوعی در حوادث سوریه مسوول هستند، جهت تأمین امنیت، حفظ سلامت و بازگشت زایران ایرانی اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه در پاسخ به این پرسش که آیا اخبار کشته شدن چند نفر از این زایران ایرانی ربوده شده را تایید می کنید یا خیر؟ گفت: بر اساس پیگیری های به عمل آمده تاکنون هیچ خبر تایید شده ای مبنی بر کشته شدن این افراد وجود ندارد و امیدواریم با تلاش های دیپلماتیک شاهد اقدامات کشورهایی که مسوول در این حادثه هستند باشیم و تمام زایران ایرانی به سلامت به کشور بازگردند.

**سیام**۱۵۷۲**۱۵۳۲**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۷۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.